امضاء تفاهم نامه بین دانشگاه کاشان و انجمن علمی گیاهان دارویی کشور

۲۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۵ کد : ۳۳۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۰۵
رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان از امضاء تفاهم نامه همکاری فی مابین انجمن علمی گیاهان دارویی ایران و این دانشگاه خبر داد.
 

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان از امضاء تفاهم نامه همکاری فی مابین انجمن علمی گیاهان دارویی ایران و این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسینعلی رفیعی پور اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور بهره گیری از تخصص های علمی، تحقیقاتی و کاربردی متقابل در امر توسعه علمی- پژوهشی با هدف ساماندهی همکاری های مشترک به امضاء رسیده است.

وی همکاری و تبادل نظر در جهت برآورده نمودن نیازهای آموزشی، پژوهشی طرفین در چارچوب توافقاتی که به عمل خواهد آمد، ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات علمی، تحقیقی در چارچوب قوانین و مقررات، بهره مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توان های فکری، تجربی، پژوهشی، آموزشی و آزمایشگاهی مطابق ضوابط منعقده، شناخت نیازهای منطقه در زمینه های کاری طرفین را از جمله موضوع های این تفاهم نامه ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: با امضاء این تفاهم نامه همکاری و اجرای طرح های مشترک پژوهشی بین طرفین و مشارکت علمی و تحقیقاتی در اجرای پایان نامه ها، سمینارها، و کارگاه های تحقیقاتی کاربردی منطبق با نیازها و اولویت های تعریف شده دو طرف و راه اندازی تیم های تحقیقات کاربردی و همکاری در انتشار نتایج حاصل از تحقیقات مشترک در منابع و مجامع علمی معتبر انجام می شود.

دکتر رفیعی پور اظهار داشت:  در حاشیه برگزاری جشنواره ملی نعنا، نشستی با حضور رئیس دانشگاه (جناب پرفسور عباس زراعت)، رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور (جناب پرفسور محمد باقر رضایی) و مسئول انجمن علمی گیاهان دارویی شاخه شمال غرب استان اصفهان (حاج آقای قاسمی) برگزار شد  و ضمن اظهار تمایل طرفین به همکاری های مشترک، بازدیدی یک روزه  توسط جمعی از اعضای هیات علمی و مدیر فضای سبز دانشگاه از مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع صورت گرفت.

در پایان نیز جلسه ای با حضور رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور برگزار و در خصوص پاره ای از مسایل علمی، پژوهشی در راستای همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

 در این جلسه بیان شد که مؤسسه از 12 سال پیش طرح سامان دهی گل محمدی در کاشان را آغاز نموده و این امکان وجود دارد تا انشاء ا... منطقه کاشان تبدیل به قطب گل محمدی و اسانس کشور گردد.

 

نظر شما :