شهردار کاشان: ارائه کارهای علمی راهکار مناسب برای توسعه شهر است

۲۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۴ کد : ۳۳۵۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۶
شهردار کاشان گفت: ارائه کارهای تحقیقاتی و علمی مهمترین راهکار مناسب برای توسعه شهر است.
 

شهردار کاشان گفت: ارائه کارهای تحقیقاتی و علمی  مهمترین راهکار مناسب برای توسعه شهر است.

مهندس سید محمد ناظم رضوی در جمع استادان دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، معماری کاشان را نامطلوب دانست و افزود: یکی از مسایل درگیر شهرداری و شهر این است که معماری شهر کاشان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی اظهار داشت: برگزاری این نشست ها و برگزاری همایش هایی با موضوع های مختلف که  با همکاری این دانشگاه برگزار می شود بهترین فرصت مناسب برای ارائه راهکارهای علمی و تخصصی برای توسعه مدیریت شهری است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا این برنامه ها و جلسات  گامی در راستای این باشد که هم دانشگاه بتواند کمک شهرداری باشد و هم شهرداری از پتانسیل های دانشگاه بتواند به نحو احسن استفاده کند.

وی یکی از مشکلات مجموعه مدیریت شهری را حس نکردن دانشگاه بیان کرد و افزود: اگر حضور استادان و کارشناسان مربوطه در کنار حوزه شهری قرار گیرد منجر به تصمیم گیری های بهتری می شود.

مهندس ناظم رضوی از اعلام آمادگی همکاری شهرداری با دانشگاه در زمینه های مختلف معماری، طراحی شهری خبر داد و اظهار داشت: مسکن از مهمترین مشکل معماری کاشان است و تا زمانیکه نگاهمان به مسکن اقتصادی باشد در این حوزه با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: روش های علمی و کارشناسی و تهیه نقشه های ساختمانی می تواند تا حدی مشکلات این حوزه را جامه عمل بپوشاند.

وی ارائه طرح هایی در زمینه های سیستم برنامه ریزی، طراحی و شهرسازی، کاربری اراضی وتکنولوژی ساخت را لازم دانست و افزود: نگاهمان به مساله باید پویا باشد و روش های متناسبی بنا به مقتضیات روز ارائه شود.

رئیس دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان نیز در این نشست  این دانشگاه را متعلق و در خدمت شهر و مردم دانست و افزود: شهرداری باید دانشکده معماری و هنر را به عنوان بازوی اجرایی خود در توسعه شهر بداند و از پتانسیل های این دانشکده استفاده کند.

دکتر علی عمرانی پور به 13عضو هیات علمی گروه معماری این دانشکده اشاره کرد و افزود: بایستی سعی شود با ارتباط بیشتر این دو مجموعه شهرداری و دانشگاه فاصله بین شهر و دانشگاه را کمتر کنیم تا بهره ای را به شهر برسانیم.

 

 

نظر شما :