نشست در جستجوی اصول و الگوهای طراحی کاشانه کاشانی

۲۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۳ کد : ۳۳۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۷۴
نشست "در جستجوی اصول و الگوهای طراحی کاشانه کاشانی" با حضور شهردار محترم و معاونان شهرداری کاشان در محل نگارخانه دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

نشست "در جستجوی اصول و الگوهای طراحی کاشانه کاشانی" با حضور شهردار محترم و معاونان شهرداری کاشان در محل نگارخانه دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان برگزار شد.

دکتر سلمان نقره کار، عضو هیات علمی گروه معماری دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان  با بیان اینکه این مجموعه پژوهشی که کاری از دانشجویان دانشکده معماری و هنر این دانشگاه می باشد افزود: این نشست علمی، با هدف مشورت با مجموعه مدیریت شهری برای کاربردی شدن فعالیت های دانشجویان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: این دانشکده این ظرفیت را دارد که در قالب پایان نامه و کارهای حرفه ای علمی بتواند به شهر خدمت رسانی کند.

استاد نقره کار با بیان اینکه  شیوه کار پژوهشی است افزود: سعی بر این است که  به جای کارهای فردی، حلقه های تخصصی تشکیل و آسیب شناسی شود تا با مطالعات کاربردی در توسعه شهر استفاده کنند.

وی به راه اندازی مرکز پژوهشی معماری و هنر در این دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز  با هدف تولید و نشر دانش معماری و هنر تشکیل شده و در حوزه اثر بخشی منطقه ای و ملی فعالیت دارد.

دکتر نقره کار خاطر نشان کرد: کاشان دیروز و امروز را اگر با هم مقایسه کنیم آن چیزی نیست که شأن و جایگاه کاشان باشد ومیراث ارزشمند دیروز و معماری نابسامان امروز مشکلات معماری این شهر است.

وی به عدم تطابق معماری مسکن امروز با چشم انداز شهر کاشان  اشاره کرد و افزود: بر این اساس اصلاح اصول و الگوهای طراحی کاشانه کاشانی ضرورت دارد که در این کار پژوهشی به آن پرداخته شده است.

دکتر نقره کار اظهار امیدواری کرد: این مجموعه، راهنمای طراحی خانه در کاشان باشد و شهرداری بتواند از این کار علمی  در پروژه های شهری استفاده کند تا خانه کاشانی از این طراحی که هست بهتر شود.

 

( ۱ )

نظر شما :