آیت الله نمازی: سلامت جامعه و ملت بر عهده دانشگاه ها و حوزه های علمیه است

۱۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۷ کد : ۳۳۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۹
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: سلامت جامعه و ملت بر عهده دو نهاد دانشگاه ها و حوزه های علمیه است.
 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: سلامت جامعه و ملت بر عهده دو نهاد دانشگاه ها و حوزه های علمیه است.

آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه کاشان، فعالیت در دانشگاه را کارجهادی خواند و اظهار داشت: اساتید برجسته، کارمندان به ویژه روحانیتی که در دانشگاه مسؤولیت
پذیرفته اند باید متوجه جایگاه علمی دانشگاه در جامعه اسلامی باشند تا دانشجویان را براساس معرفت شناسی و مبدأ شناسی تربیت کنند.

وی افزود: افرادی که در دانشگاه ها مسائل معرفت شناسی دانشجویان را بر عهده دارند باید در این امر متخصص و توانمند باشند تا بتوانند پاسخگوی دانشجویان باشند.

آیت الله نمازی بر لزوم مسلح شدن فعالان امور فرهنگی دانشگاه به سلاح علم و فرهنگ تأکیدکرد و گفت: فعالان امور فرهنگی در دانشگاه ها باید در این زمینه به قدری توانمند باشند که کلام آنها برای دانشجویان ملاک و قابل احترام باشد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر توجه به تحصیل و فراگیری علم در دانشگاه و پرهیز از فعالیت های سیاسی گفت: دانشگاه محلی برای تحصیل و علم است و جایی برای فعالیت های سیاسی و گروهی و جناحی و مناقشات سیاسی نیست.

 آیت الله نمازی خاطر نشان کرد: رقابت های گروه ها و احزاب اقلیت و اکثریت آن هم از نوع سیاست غربی در فضای محدود دانشگاه ها و حوزه های علمیه  سم و آفت بزرگی برای این دو نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه اسلامی است.

 

 

نظر شما :