برگزاری نخستین مجمع صنفی اساتید دانشگاه کاشان

۰۹ مهر ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۸ کد : ۳۳۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۰
نخستین نشست مجمع صنفی اساتید دانشگاه کاشان در ساعت 9 صبح روز سه شنبه مورخ 93/7/8 با حضور قریب به 50 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در تالار آزادی برگزار شد.
 

نخستین نشست مجمع صنفی اساتید دانشگاه کاشان در ساعت 9 صبح روز سه شنبه مورخ 93/7/8 با حضور قریب به 50 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در تالار آزادی برگزار شد.

مؤسس مجمع صنفی اساتید دانشگاه کاشان گفت: ذکراهداف تشکیل مجمع صنفی اساتید، تلاش های صورت گرفته و سوابق امر، تعیین تاریخ برگزاری جلسات آتی مجمع و مروراساسنامه نامه مجمع صنفی اساتید مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله مباحث ارائه شده در این نشست بود.

دکتر مهران سهراب زاده، تبیین ارزش و ارتقا جایگاه علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاهها در سطح داخلی و بین المللی به منظور بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده و رفع نیازمندیهای علمی و پژوهشی کشور، دفاع از حقوق مادی و معنوی مشروع و قانونی اعضای هیئت علمی دانشگاهها را از جمله اهداف تشکیل این مجمع بیان کرد.

 وی با بیان اینکه این نخستین مجمع صنفی اساتید است که در بین دانشگاه های کشور در این دانشگاه شکل گرفته خاطر نشان کرد: تلاش جهت طراحی و تحقق نظام جامع شغلی رفاهی متناسب با شان و منزلت استادان و محققان، تلاش جهت انگیزش عمومی جامعه علمی در حفظ و رشد شخصیت مستقل حقیقی و حقوقی اعضای هیئت علمی و دانشگاهها، دور نگهداشتن دانشگاهها از اثرات عملکرد مراکز سیاسی و اهتمام به حاکمیت نگرش توسعه حیات فرهنگی انسانها در تمامی شئون و توجه بیشتر به کرامت ذاتی و شرافت وجودی علما و دانشمندان از دیگر اهداف تشکیل مجمع صنفی اساتید دانشگاه کاشان است.

 آقایان دکتر مهران سهراب زاده و دکترحمید رضا زنگنه که مدیریت این جلسه را برعهده داشتند ضمن اعلام موافقت ریاست محترم دانشکاه باتشکیل مجمع صنفی اساتید از تشکیل چنین مجمعی به عنوان یک فرصت یاد کردند که می تواند جایگاه مشورتی مناسبی برای ریاست دانشگاه محسوب شود.

نظر شما :