دکتر زراعت: دانشگاه کاشان آماده ارائه طرح های پژوهشی مقابله با بحران است

۰۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۸ کد : ۳۳۲۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۹
رئیس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه آمادگی ارائه طرح های پژوهشی در راستای مقابله با بحران و توسعه مدیریت شهری را دارد.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه آمادگی ارائه طرح های پژوهشی در راستای مقابله با بحران و توسعه مدیریت شهری را دارد.

دکتر عباس زراعت در مراسم روز آتش نشانی با اشاره به حدیثی که هر کس مسلمانی را از آتش و سیل دور کند بهشت بر او واجب است، کار آتش نشانان را بسیار خطیر دانست و افزود: آتش نشانی نجات جان و اموال انسان ها را بر عهده دارند و یک آتش نشان قادر است در بحرانی ترین شرایط محیطی و زیان آور ترین شرایط کاری به یاری حادثه دیدگان بشتابد.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده 55 قانون شهرداری ها خدمت رسانی و نجات مردم از آتش، سیل و غیره جزو وظایف شهرداری و سازمان آتش نشانی است.

وی به  اعلام آمادگی دانشگاه کاشان برای ارائه خدمات شهری اشاره کرد و افزود: متاسفانه کاشان و از جمله دانشگاه روی گسل زلزله و در معرض بلایای طبیعی سیل قرار دارد که این خطری است که شهر را تهدید می کند و برای رفع آن نیاز به ارائه طرح های علمی و کارشناسی است.

رئیس دانشگاه کاشان از برگزاری همایش پدافند غیر عامل در این دانشگاه در سال جاری خبر داد و افزود: در جهان 40 حادثه طبیعی شناخته شده که 30 مورد از آنها در ایران غریب الوقوع است که باید با همکاری تمامی دستگاهها و سازمان ها خود را برای مقابله با این بحران ها آماده کنیم.

شهردار کاشان نیز در این مراسم به بافت فرسوده شهر اشاره کرد و افزود: حدود 60 درصد از معابر در بافت فرسوده عرض کمتر از شش متر دارد و ارائه خدمت رسانی در زمان بحران بسیار سخت و طاقت فرساست.

مهندس ناظم رضوی، نگاه مبتنی بر علم و فناوری را برای حل این مشکل لازم دانست و اظهار داشت: در این راستا با همکاری دانشگاه کاشان همایشی در اسفند سال جاری با موضوع بافت فرسوده در  این دانشگاه برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: کاشان همچنیندر معرض آسیب جدی در برابر حوادث قهری همچون سیل و زلزله است که همکاری  دانشگاه کاشان  و ارائه  راهکارهای علمی و پژوهشی نیز در این زمینه لازم است.

در پایان این مراسم تفاهم نامه ای مابین دانشگاه کاشان و سازمان آتش نشانی به امضاء رسید.

 

نظر شما :