شهردار کاشان: دانشگاه در توسعه شهری می تواند نقش بسزایی داشته باشد

۲۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۷ کد : ۳۳۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۷۹
شهردار کاشان نقش دانشگاه را در توسعه شهر حایز اهمیت دانست و گفت: شهرداری کاشان آمادگی همکاری برای اجرای طرح های شهرداری با دانشگاه را دارد.
 

شهردار کاشان نقش دانشگاه را در توسعه شهر حایز اهمیت دانست و گفت: شهرداری کاشان آمادگی همکاری برای اجرای طرح های شهرداری  با دانشگاه را دارد.

مهندس سید محمد ناظم رضوی از اجرای طرح جامع شهری خبر داد و اظهار داشت: این طرح در سال 89 مصوب و ابلاغ شده است و طرح تفصیلی تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

وی به بیش از 700 هکتار بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: مسئولین و دانشگاهیان بایستی در خصوص بافت فرسوده شهر  طرح های اجرایی و علمی ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این حدود 800 خانه تاریخی واجد ارزش تاریخی و قابل بازسازی شناسایی شده  و برای حفظ خانه های تاریخی و نسوازی بافت های فرسوده گره های آئین نامه ای و مقرراتی وجود دارد و برای حل مشکل نوسازی و امکانات شهری و خدمات رسانی بهتر، ارائه کار علمی و حرفه ای لازم است .

وی برنامه ریزی حمل و نقل شهری و تشکیل کارگروه نجات بخشی سیلک را از دیگر اقدامات و فعالیت های شهرداری کاشان بیان کرد و افزود: در بخش فاضلاب شهری و فضای سبز نیز معضلات عمده ای وجود دارد که همکاری اعضای هیات علمی و دانشگاه را می طلبد.

شهردار کاشان به نبود نقشه مهندسی و علمی ساختمانی با توجه به فرهنگ و ارزشهای مردم و اقلیم کاشان و استفاده از نقشه های تقلیدی و بی هویت اشاره کرد و اظهار داشت: بایستی نقشه های راهبردی و علمی مقاوم در برابر زلزله تهیه شود.

مهندس ناظم رضوی همکاری دانشگاه در زمینه های ستاد مدیریت بحران و زیبا سازی و فضای سبز را خواستار شد و افزود: شهرداری کاشان آمادگی پرداخت هزینه های پژوهشی شناخت گونه های فضای سبز مناسب با اقلیم کاشان  را دارد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست آمادگی همکاری دانشگاه با شهرداری را اعلام کرد و یادآورشد: دانشگاه می تواند تاثیر بسزایی در بهبود مدیریت و مجموعه های شهری، حمل و نقل و فضای سبز داشته باشد. 

در این نشست اعضای هیات علمی دانشکده های منابع طبیعی و علوم انسانی دانشگاه کاشان نیز نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص همکاری دانشگاه با شهرداری بیان کردند.

 

 

( ۱ )

نظر شما :