رئیس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم: دانشگاه کاشان در جذب خیرین در کشور سرآمد است

۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۴ کد : ۳۲۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۳۲
معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: دانشگاه کاشان در جذب خیرین و ساخت خوابگاهها در کشور نمونه و الگوی دیگر دانشگاههای کشور شده است.

            

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: دانشگاه کاشان در جذب خیرین و ساخت خوابگاهها در کشور نمونه و الگوی دیگر دانشگاههای کشور شده است.

دکتر مجتبی صدیقی در دانشگاه کاشان، یکی از افتخارات این دانشگاه را جذب و حمایت خیرین دانست و افزود: خیرین این دانشگاه توانسته اند علاوه بر توسعه فیزیکی به برنامه های آموزشی و پژوهشی نیز توجه داشته باشند که این امر خیرین ستودنی است.

وی ساخت خوابگاه را از نیازهای مهم دانشجویان بیان کرد و گفت: خیرین در ساخت خوابگاه بایستی دانشگاه ها را حمایت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا خیرین بتوانند در ارتقاء کارآفرینی و اشتغال دانشجویان و رفع نیازهای آنها نیز قدم بردارند و در این مسیر نیز الگو و نمونه در کشور باشند.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: اسکان دانشجویان از مهمترین نیازها و دغدغه های دانشجویان است که با همه تلاش هایی که در بحث خوابگاهی صورت گرفته در بخش دانشجویان مجرد کمبود خوابگاه داریم.

دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: به طور متوسط حدود 40 درصد دانشجویان روزانه در خوابگاههای دانشگاه پوشش داده می شوند و حدود 10 درصد باید به بخش دانشجویان مجرد خوابگاه اضافه شود.

وی به 220 هزار ظرفیت خوابگاه دانشجویان مجرد که زیر نظر دانشگاهها اداره می شوند اشاره کرد و افزود: 10 درصد خوابگاههای دانشجویی نیز خوابگاههای خودگردان  هستندکه زیر نظر صندوق رفاه اداره می شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری خاطر نشان کرد: در مجموع 230 هزار ظرفیت خوابگاهی در کشور وجود دارد باید حدود 30 هزار تای دیگر اضافه شود , دانشگاه بنا به توانائیش سعی می کند که دانشجویان حتی المقدور بدون خوابگاه نباشند به خصوص دختران دانشجو و با اجاره کردن و هماهنگی با بخش خصوصی سعی می کنند که این بخش را تامین نماید.

دکتر صدیقی به نیاز خوابگاه متاهلین در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: حدود 27 هزار ظرفیت خوابگاهی متاهلین در کشور وجود دارد و شاید به 10 تا 15 درصد نیازها جواب داده شود.

 

نظر شما :