مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان: از مشارکت دانشجویان در اداره بهتر خوابگاه‌ها کمک گرفته می‌شود

۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۵ کد : ۳۲۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۳
مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: در راستای پیشبرد اهداف کلی، سیاستها و برنامه‌های توسعه اول دانشگاه، به دنبال اجرای طرح جلب مشارکت دانشجویان در اداره کردن بهتر خوابگاه‌ها می‌باشیم.
 

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: در راستای پیشبرد اهداف کلی، سیاستها و برنامه‌های توسعه اول دانشگاه، به دنبال اجرای طرح جلب مشارکت دانشجویان در اداره کردن بهتر خوابگاه‌ها می‌باشیم.

جواد نخی اظهار داشت: با اجرای این طرح مشکلات دانشجویان درون خوابگاهها با مشارکت خودشان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی هدف اصلی مدیریت امور دانشجویی دانشگاه را  ایجاد فضای مناسب رشد، بالندگی، پویایی و کمک به زمینه‌سازی شکوفایی استعدادهای بالقوه دانشجویان خوابگاهی و ارتقاء کیفی و کمی خدمات ارائه شده به آنان علیرغم کلیـــه چالش ها، محدودیتها و مشکلات پیش رو ذکر کرد و افزود: به همین منظور  از یک ماه قبل از تابستان با بازدید از خوابگاه‌ها، نقاط ضعف خوابگاهها شناسایی و نیازهای تعمیراتی، تجهیزاتی و تأسیساتی اولویت‌بندی و به مدیریت فنی دانشگاه ارائه و تا حدودی مشکلات خوابگاه‌ها مرتفع شده است و در این راستا یکی از بلوکهای خوبگاهی مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان، به 14 بلوک خوابگاهی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد 9 بلوک خوابگاهی مخصوص خواهران و 4 بلوک ویژه برادران و یک بلوک خوابگاهی مخصوص متاهلین می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه خوابگاهی ظرفیت پذیرش حدود سه هزار دانشجو را دارد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده سعی بر این است که تمام دانشجویان روزانه غیر بومی ورودی سال تحصیلی جدید نیز  در خوابگاه‌ها اسکان داده شوند.

وی با بیان اینکه برای رفاه حال دانشجویان به ساخت خوابگاه‌های بیشتری نیاز است، مشارکت خیرین در ساخت خوابگاه‌ها در این دانشگاه را حایز اهمیت دانست و افزود: در تابستان امسال کلنگ احداث خوابگاهی ویژه برادران با حضور معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با مشارکت خیر ساخته می‌شود به زمین زده  شد و خوابگاه متاهلین نیز با 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا اواسط مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان سازماندهی فعالیت‌های درون خوابگاهی را لازم دانست و اظهار داشت: با تعامل با شورای صنفی دانشجویان و  نشست‌هایی که با معاون فرهنگی و مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه داشتیم سعی بر این است که فعالیت‌های درون خوابگاهی سازماندهی و هدفمندتر صورت پذیرد.

نخی خاطر نشان کرد: در راستای برنامه توسعه دانشگاه، طرح واگذاری خوابگاههای دانشجوئی به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است تا با بررسی کارشناسی و انجام رایزنی‌های مختلف نسبت به اجرای این طرح تصمیم‌گیری شود.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای متصدیان خوابگاههای این دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای سال تحصیلی جدید، متصدیان خوابگاهها، دوره‌های آموزشی مناسب برای اداره هرچه بهتر خوابگاه و تعامل با دانشجویان را می‌گذرانند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: تسهیل و بهبود زندگی در خوابگاه‌های دانشجوئی تدوین مقررات امنیت و قانونمند نمودن اسکان  دانشجویان در خوابگاهها امری ضروری است، لذا این مدیریت  می‌کوشد تا فضایی مناسب به منظور اسکان دانشجویان واجد شرایط با هدف تامین نیازهای آموزشی، فرهنگی، رفاهی، بهداشت روانی و ورزشی و امور فوق برنامه برای دانشجویان عزیز در نظر بگیرد.

 

 

( ۱ )

نظر شما :