معاون وزیر علوم: ارائه راهکار حل مشکل اشتغال، وظیفه دانشگاهیان است

۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۵ کد : ۳۲۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۵
معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهیان باید با ارائه طرح های علمی در راستای حل مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده چاره ای بیندیشند.
 

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهیان باید با ارائه طرح های علمی در راستای حل مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده چاره ای بیندیشند.

دکتر مجتبی صدیقی در جمع اعضای هیات علمی و اعضای ستاد توسعه دانشگاه کاشان، دغدغه دانشجویان را بعد از تحصیل، شغل بیان کرد و اظهار داشت: در محیط دانشگاه  که برای دانشجو سرمایه گذاری می شود، باید بتواند در رشته خودش کار کند.

وی ایجاد بخش های کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان را در دانشگاه ها لازم دانست و افزود: از آنجا که منابع دولتی محدود است بایستی دانشگاه بتواند با ارتباط با صنعت و خیرین، سرمایه گذاران را به این سمت و سو جذب کند.

وی دانشگاه کاشان را در زمینه جذب خیرین سرآمد دانست و خاطر نشان کرد: سنگ بنای ستاد توسعه با جذب خیرین در دانشگاه کاشان شکل گرفته و الگویی برای دیگر دانشگاههای کشور شده که امید است  این دانشگاه در زمینه جذب خیرین کارآفرین نیز پیشتاز باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به حدود چهار هزار ظرفیت صندلی خالی در دانشگاههای دولتی و آزاد اشاره کرد و افزود: دانشگاههای دولتی در برخی از شهرها تاسیس شده بدون اینکه بودجه ای به آن اختصاص داده شود و با همت بخش خصوصی اداره می شوند.

وی توجه به دانشگاههای مادر با قدمت زیاد را از اولویت های وزارت علوم ذکر کرد وخاطر نشان کرد: اگر آموزش عالی بخواهد کیفیتش حفظ شود بایستی به دانشگاههای اصلی و مادر توجه شود.

معاون وزیر علوم بر توجه دانشگاه به مشکلات جسمی و روحی و روانی دانشجویان تاکید کرد و افزود: در بدو ورود ، دفتر مشاوره دانشگاه بایستی طرح پایش سلامت روحی وروانی دانشجویان را به طور کامل انجام دهد تا دانشجو با آرامش و نشاط بیشتر به تحصیل ادامه داده و زمینه مشکلات در محیط دانشگاه بروز پیدا نکند.

 

 

نظر شما :