آیت الله نمازی: اختلافات سیاسی شجره طیبه انقلاب را تهدید می کند

۱۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۶ کد : ۳۲۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۳
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: اختلافات و مناقشات سیاسی شجره طیبه انقلاب را تهدید می کند.
 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: اختلافات و مناقشات سیاسی شجره طیبه انقلاب را تهدید می کند.

آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با اساتید طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان با ایشان اظهار داشت: آن چیزی که امروز سلامت و صلابت انقلاب را تهدید می کند این اختلافات و چند دستگی های گروهی و حزبی است و برای استقلال نظام سم مهلک است.

وی افزود: احزاب، گروه ها و تشکل ها  بایستی نقش هیت های عزاداری و مذهبی را داشته باشند و همه در کنار یکدیگر ، یکدل و  حرف باشند.

وی با بیان اینکه در نظام توحیدی من منتفی است و هر چه هست ما هست خاطر نشان کرد: اگر کنار هم باشید و مسایل دنیایی را کنار بگذارید دشمن نمی تواند در بین شما نفوذ کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری  یکی از مباحث مهم سیاسی اسلام را استکبار شناسی بیان کرد و افزود: باید اساتید کاری که جامعه انجام می دهد و این شعارها را تبدیل به مبانی علمی کنند.

آیت الله نمازی ایجاد کارگروه علمی و کارشناسی با ترکیب کارشناسان حوزه ، وزارت امور خارجه و دانشگاهیان در مورد آیاتی که در قرآن آمده را لازم دانست و افزود: یکی از آیاتی که مباحث سیاسی اسلام و شرایط رهبری و امت اسلامی را مطرح می کند، معیت و همراهی امت با رهبر است.

وی بندگی و اهل طاعت خدا و اهل سجده را از خصوصیات و صفات امت توحیدی دانست و خاطر نشان کرد: خود محوری در توحید وجود ندارد و آنچه که هست خدا محوری است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه برای استقلال اسلام یک راه بیشتر نداریم و آن راه خروج از خود و بازگشت به خداست افزود:محور را قرآن، عترت و مکتب اهل بیت قرار دهیم و بر محور رهبری مقتدر باشیم.

وی با بیان اینکه امروز دنیای بشر به سه بحران، رهبری تکاثر طلب و زیاده خواه رهبری اقتصادی و اخلاقی و هویت روبروست اظهار داشت: رهبر اسلام بهترین رهبر دنیا که با شجاعت، شهامت و اقتدار مقابل تمام زورگویی ها و زیاده خواهی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ایستاده و هرچه داریم از ولایت مطلقه فقیه است.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه صبوری و استقامت ملت ایران، الگوی دیگر کشورها شده است افزود: در مساله غزه شعار تولید ایران، "مرگ بر اسراییل" در سراسر جهان طنین انداز شد حتی از سرزمین های اشغالی و شهروندان اسرائئیل نیز این شعار داده شد.

وی با هشدار به سران برخی کشورهای منطقه، گفت: دولت ها باید هوشیار باشند و از سرنوشت کشورهایی که با آمریکا دوست بوده اند، عبرت بگیرند.

امام جمعه کاشان یکی از رسالت های حوزویان و دانشگاهیان را رصد اتفاقات دنیا ذکر کرد و اظهار داشت: شرایطی که امروز قرار گرفته ایم استثنایی است و ما آرام آرام به سمت ظهور امام عصر داریم حرکت می کنیم و در آستانه ظهور در دنیا همه معادلات و محاسبات بهم می ریزد.

آیت الله نمازی آماده سازی فضا برای جوانان دانشجو را به استادان تاکید کرد و افزود: کارهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی وظیفه استادان است ولی آماده سازی فضا برای جوانهایی که به عنوان امانت اسلام در اختیار شماست یک وظیفه الهی است که شما نقش مهمی در این آماده سازی دارید.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امروز روز مدیریت جهادی است رسالت دانشگاهیان، دولت و مجلس را بسیار سنگین دانست و اظهار داشت:  همه باید یکدل برای توسعه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی  در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، و اقتصادی تلاش کنیم.

 

نظر شما :