آغاز بکار طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان

۰۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۹ کد : ۳۲۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۲
طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور یکصد نفر از استادان این دانشگاه آغازبکار کرد.
 

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور یکصد نفر از استادان این دانشگاه آغاز بکار کرد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، الفبای ترقی انسان را فکر دانست و گفت: فکر بایستی عالمانه باشد نه عامیانه.

حجت الاسلام والمسلمین علی روحانی اظهار داشت: دریچه فکر وقتی گشوده شد، انسان در جایگاه انسانی خودش قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه انسانی جایگاهی است که از مَلک بالاتر است افزود: جایگاه انسان وقتی برای خودش میسر خواهد شد که دریچه نگرشش به سمت علم باشد.

وی خاطر نشان کرد: هر چه بر معلومات ما افزوده شود چشم انداز مجهولات ما بیشتر نمایان می شود و موقعی که معلومات پائین باشد دریچه های علم بسته است.

وی اظهار داشت: طبق حدیث امام صادق (ع) در جلد اول اصول کافی، خشیّت به معنای علمی است که رفتارش، گفتارش را تصحیح کند.

وی استقبال استادان این دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه امسال را خوب ارزیابی کرد و افزود: استقبال استادان در طرح ضیافت اندیشه که اختیاری است نشان از هوشیاری و پایبندی استادان این دانشگاه به علم و دین است.

حجت الاسلام روحانی هدف از اجرای این طرح را تبادل نظرات و تجربیات و استفاده از نظرات اطلاعات و افکار استادان بیان کرد و اظهار داشت: این طرح ایجاد فرصتی ارزشمند برای اساتید است تا با کسب آموزه های جدید نسبت به ارتقای سطح معرفتی و سیاسی خود اقدام کنند.

دیبر برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان طرح ضیافت اندیشه اساتید در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای معرفت افزایی، ارتقای بصیرت دینی و سیاسی اساتید دانشگاه‌های کشور اجرا می شود .

سید احمد مدنی اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه اساتید امسال به موضوع اندیشه سیاسی در اسلام و اصول تعلیم وتربیت برگزار می شود.

وی مدت برگزاری این طرح را شش روز عنوان کرد و گفت: سخنرانی های علمی، هم اندیشی اساتید ، دیدار با علما، بازدید از اماکن زیارتی، کارگاه رسانه ونقد فیلم وبرگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های فرهنگی این طرح است.

وی با بیان اینکه در پایان دوره گواهینامه به استادان ارائه می شود خاطر نشان کرد: گواهینامه پایان دوره منوط به شرکت استادان در تمامی برنامه های اصلی و فرهنگی و فوق برنامه است.

طرح ضیافت اساتید از 8 تا 13 شهریور ماه جاری به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان برگزار می شود .

 

 

نظر شما :