سرپرست دانشگاه کاشان: طرح ضیافت اندیشه اساتید فرصتی مناسب برای ارتقاء فرهنگی است

۰۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۵ کد : ۳۲۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۴
سرپرست دانشگاه کاشان گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان فرصتی مناسب برای ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه است.
 

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان فرصتی مناسب برای ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه است.

دکتر عباس زراعت در مراسم آغازبکار طرح ضیافت اندیشه اساتید با بیان اینکه فرهنگ دانشگاهی با میزان رشد دانشگاه ارتباط دارد اظهار داشت: هرچه فرهنگ دانشگاهی بالاتر باشد بایستی توسعه علم نیز بیشتر باشد.

وی افزود: شاخص هایی که برای توسعه علم و پژوهش وجود دارد بیانگر آن است که متاسفانه میزان تولیدات علمی در همه دانشگاه ها توسعه قابل قبولی نداشته و به هدف اصلی نرسیده ایم.

وی توجه  به منویات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری را در خصوص توسعه و تولید علم به استادان تاکید کرد و گفت: استادان بایستی با هم اندیشی راه برون رفت از مشکلات و اینکه دانشگاه باید دارای چه هویتی باشد را مد نظر قرار دهند.

دکتر زراعت به شاخص های فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و سند فرهنگی کشور در خصوص دانشگاهها اشاره کرد و افزود: سلاح علم و ایمان بهترین راه مبارزه با دشمنان است.  

سرپرست دانشگاه کاشان، به برنامه ریزی شش مولفه برای دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه باید برپایه هویت فرهنگی، حرفه ای، ستاده محور، برون گرا، مستقل و رقابتی استوار باشد.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: در راستای توسعه علمی، دانشگاههای ما بایستی با  دانشگاههای درون و بیرون رقابت داشته باشند.

وی پژوهش های کاربردی، اخلاق مدار و در راستای رفع نیازهای جامعه را مهم دانست و افزود: بودجه ای که در آینده برای دانشکده ها قرار داده خواهد شد بر اساس برون داده های  کارهای تحقیقاتی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه کاشان رعایت اخلاق آموزشی را به استادان تاکید کرد و افزود:یادگیری منوط به ضوابط اخلاقی و رعایت اخلاق آموزشی است.

 

 

  

 

نظر شما :