معاون پژوهشی دانشگاه کاشان: پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان عامل مهم توسعه است

۲۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۳ کد : ۳۲۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۷۰
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: راه اندازی پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان عامل مهم رشد و بالندگی و توسعه منطقه و کشور است.
 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: راه اندازی پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان عامل مهم رشد و بالندگی و توسعه منطقه و کشور است.

 دکتر محسن نیازی در نشست تخصصی توسعه سرمایه گذاری  اظهار داشت: این شرکت ها محل تعامل و اتحاد سرمایه گذاران، صاحبان صنایع و محققان دانشگاه بشمار می آید.

وی با بیان اینکه سیاست دولت و دانشگاه بر این است که در سریع ترین زمان، مجوز شرکت را صادر کند افزود: این شرکت ها می توانند در داخل دانشگاه دفاتر خود را دائر کنند.

وی خاطر نشان کرد: این شرکت ها بیش از 10 سال از مالیات و از عوارض گمرکی معاف هستند و از وام های 4 درصد ریاست جمهوری می توانند استفاده کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان همبستگی صنعت، جامعه و دانشگاه را در راستای تقاضاها و نیازهای جامعه لازم دانست و افزود: در دنیای امروز، توسعه و توانایی جوامع بر مبنای توسعه دانایی محور می باشد.

دکتر نیازی سرمایه اجتماعی را به عنوان مهمترین سرمایه و بستر ساز ارتقاء سرمایه های دیگر دانست و تصریح کرد: برای برون رفت از تنگناها و شکل گیری توسعه، یک سرمایه گذاری برای دانشگاه لازم است که بتواند الگوهای توسعه را به جامعه معرفی کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان صاحبان صنایع را پرچمداران کاروان توسعه کاشان بزرگ ذکر کرد و افزود: شماها مسیرهای طولانی را برای پیشرفت و توسعه طی کرده اید و کوله بار عظیمی از فکر و تجربه هستنید که همراه دارید.

وی  با اشاره به اینکه برای توسعه کاشان باید فلسفه ای برای نوع زیستن و ترسیم آینده داشته باشیم افزود: ما نیازمند یک سند چشم انداز قوی با نگاه خوب و متعالی هستیم.

دکتر نیازی خاطر نشان کرد: سند چشم انداز کاشان بایستی به طور اساسی بازنگری شود و مبتنی بر واقعیات و در نظر گرفتن چالش ها، فرصت ها و ظرفیت ها سند جامع تدوین و نقشه راه توسعه کاشان ترسیم شود.

وی با بیان اینکه در این نقشه راه رسالت ها و مسئولیت های نهادهای اساسی مشخص گردد افزود: سندی که در تدوین آن نظرات صاحبان صنایع صنعت و سرمایه گذاران، نظرات محققان و اندیشمندان دانشگاه و نظرات نهادهای اصلی شهر لحاظ شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان  استفاده از نظرات محققان، صاحبنظران حوزه های مختلف علوم روانشناسان، کارآفرینان، جامعه شناسان، صاحبان صنعت و سرمایه را لازم دانست و تصریح کرد: بایستی مردم به خصوص جوانان بتوانند از اندوخته ها و تجربه های ارزشمند آنها استفاده کنند. 

 

نظر شما :