معاون اداری، مالی وزارت علوم:2700 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در مجموعه آموزش عالی کشور وجود دارد

۲۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۷ کد : ۳۲۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۹
معاون اداری، مالی وزارت علوم:2700 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در مجموعه آموزش عالی کشور وجود دارد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت:2700 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در مجموعه آموزش عالی وجود دارد

دکتر محمد حسین امید در حاشیه شورای دانشگاه کاشان اظهار داشت: با اعتبارات محدود دولتی این پروژه ها تا 10 سال آینده نیز تکمیل نخواهد شد.

وی مشارکت خیرین را برای تکمیل این طرح ها خواستار شد و افزود: از خیرین تقاضا می شود این پروژه ها که در دانشگاه ها روی زمین مانده است مورد حمایت قرار دهند تا بتوانیم این طرح ها را تا پایان برنامه پنجم توسعه به اتمام برسانیم.

دکتر امید فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی  و ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاهها را مورد تاکید قراردادو خاطر نشان کرد: در وزارت علوم تلاش زیادی شده 15 درصد اعتبارات صرف تحقیقات شود.

دکتر امید به چهار هزار میلیارد تومان اعتبارات وزارت علوم اشاره کرد و افزود: از این مبلغ 600 میلیارد تومان برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اعزام فرصت های مطالعاتی اساتید به دیگر کشور ها اشاره کرد و گفت: اعزام اساتید برای فرصت های مطالعاتی و برای رشته هایی که در کشور مورد نیاز است حدود 110 نفر پیش بینی شده است .

وی خاطر نشان کرد: درسال جاری تعداد زیادی تفاهم نامه با دیگر دانشگاههای جهان داشته ایم و با تحول که در سیاست خارجی داشته ایم علاقمندی کشورهای پیشرفته برای ارتباط با دانشگاههای ایران بسیار زیاد شده است

وی در خصوص سند چشم انداز دانشگاه های ایران در جهان خاطر نشان کرد: متاسفانه دانشگاههای ایران در سند چشم انداز وضعیت خوبی ندارد بایستی سعی شود تا پایان برنامه پنجم بتوانیم دو یا سه دانشگاه ایران در مجموع یکصد دانشگاه برتر جهان قرار گیرند.

 



نظر شما :