استقرار 163 واحد در مرکز رشد دانشگاه کاشان تاکنون

۲۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰ کد : ۳۲۰۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۶
مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان از استقرار 163 واحد از زمان تاسیس این مرکز از سال 81 تاکنون خبر داد.
 

مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان از استقرار 163 واحد از زمان تاسیس این مرکز از سال 81  تاکنون  خبر داد.

سید حسین اجتهد،  اظهار داشت: در سال گذشته 34 واحد، 5 هسته و 15 شرکت در این مرکز مستقر شدند.

وی حمایت از نوآوران منطقه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان و تشویق آنان در جهت ایجاد شرکت های خصوصی و تلاش برای توسعه ی شرکت های موفق  را از رسالت این مرکز ذکر کرد و افزود: تاکنون کل ایده های مراجعه نموده به این مرکز 474 ایده بوده است.

 وی با بیان اینکه مرکز رشد متولی شناسایی، پذیرش، استقرار، حمایت اعتباری و نظارت بر فعالیت های واحدهای تحت پوشش خود می باشد خاطر نشان کرد: در این خصوص، مرکز رشد این دانشگاه خدمات اطلاع رسانی، آموزش، آزمایشگاهی و کارگاهی ، مشاوره ای و حمایت های مالی را انجام می دهد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان، ایجاد شرکت های خصوصی دانش محور توسط فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی همراه با کاهش قابل توجه خطر ورشکستگی، تجاری سازی علوم و تحقیقات دانشگاهی و کمک به افزایش قدرت رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی، تشویق به ایجاد شرکت های کوچک و متوسط (SME) متکی بر تکنولوژی های پیشرفته، تزریق علوم دانشگاهی در صنعت، دستگاههای اجرایی و اداری و کمک به رشد اقتصادی منطقه را از اهداف این مرکز بیان کرد.

وی تفاهم نامه های منعقد شده با این مرکز را  تاکنون 8 تفاهم نامه ذکر کرد و افزود: 36 اختراع نیز جهت ثبت در این مرکز داوری شده است.

مهندس اجتهد، تاسیس پارک علم و فناوری در شهرستان، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری، تاسیس کانون رشد یافتگان مرکز رشد، ثبت اینترنتی ایده ها حمایت از تاسیس شرکت تعاونی اعتبار و یا صندوق قرض الحسنه میان واحدهای مرکز و اعضای آنها، جذب سرمایه گذاران خصوصی و راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه جهت ارتباط بیشتر با اساتید و دانشجویان و انجمن های علمی کارآفرینی را از جمله طرح های در نظر گرفته شده   مرکز رشد در سال جاری بیان کرد.

 

نظر شما :