سرپرست دانشگاه کاشان: اقتدار علمی در گرو پیوند دانشگاه با صنعت است

۱۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۹ کد : ۳۱۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۱۷
سرپرست دانشگاه کاشان گفت: اقتدار علمی در گرو پیوند هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت است.
 

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: اقتدار علمی در گرو پیوند هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت است.

دکتر عباس زراعت در جمع صنعتگران و کارآفرینان کاشان با بیان اینکه در راستای اقتدار علمی، بخش صنعت باید دانشگاه را حمایت کند، اظهار داشت: دانشگاه مهم‌ترین کانون تحقیق و پژوهش است و اگر صنعت به دانشگاه متصل شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود.

وی با اشاره به دنیای صنعتی امروز مدیریت حرفه ای در دانشگاه ها را تاکید کرد و افزود: موج مدرک داران بی مهارت مشکل عظیمی است که جامعه ما را تهدید می کند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که دانشگاه مهارت تولید نمی کند و مدرک تولید می کند افسردگی های اجتماعی و مافیای علمی را در جامعه ما بوجود آورده است.

سرپرست دانشگاه کاشان اظهار داشت: این فشارهای اجتماعی افسردگی نخبگان و فرار مغزها را سبب شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاههای خارجی ماموریتشان این است که نخبگان ما را بربایند تاکید کرد: امروزه برقراری ارتباط منسجم و سازمان یافته بین صنایع و دانشگاه ها یکی از نیازهای اساسی کشور است.

دکتر زراعت تصریح کرد: این ارتباط به دانشگاه ها کمک می‌کند تا قسمتی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را در راستای مشکلات موجود در صنایع کشور جهت دهی کرده و متخصصانی توانا و شایسته پرورش دهند.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز در این نشست، گزارشی از فعالیت های انجام شده این مرکز در راستای ارتباط با صنعت و توسعه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: نزدیک به 30 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی کارآفرینی در این مرکز برگزار شده است.

دکتر عقیقی، شناسایی افراد کارآفرین، ایجاد مرکز مشاوره کارآفرینی، برگزاری جلسات با صاحب نظران و روسای مرکز کارآفرینی دانشگاه ها و برگزاری همایش های مرتبط با کارآفرینی را از جمله فعالیت های این مرکز بیان کرد و اظهار داشت: مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان بر اساس سند چشم انداز، فعالیت های خود را بر محورهای آموزشی، پژوهشی،  مشاوره ای و فعالیت های ترویجی ادامه خواهد داد.

در این نشست صنعتگران و مدیران شرکت ها نیز نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

 

 

نظر شما :