برگزاری نخستین جلسه شورای دانشگاه با حضور فرماندار کاشان

۰۳ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۹ کد : ۳۱۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۸
نخستین جلسه شورای دانشگاه در سال 93 با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

نخستین جلسه شورای دانشگاه در سال 93 با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از معرفی این دانشگاه، بر توسعه دانش محور و کیفی تاکید کرد و گفت: دانشگاه کاشان با پتانسیل هایی که در زمینه های مختلف دارد می تواند در خدمت مدیریت شهری قرار گیرد.

دکتر عباس زراعت، ارتباط دانشگاه با جامعه و مدیریت شهری را برای  توسعه اقتصادی و اجتماعی حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: دانشگاه درنظام سیاستگذاری و مدیریت منطقه‌ کاشان برای تسهیل وتسریع فرایند توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه نقش موثری می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان در راستای تحقق سند چشم انداز خود و پاسخ به نیاز مخاطبان در سطح منطقه ای ملی و بین المللی برنامه ها و اهدافی را ترسیم کرده است افزود: ماموریت دانشگاه پاسخگویی به سایر بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

سرپرست دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد با بنگاههای اقتصادی، برگزاری گردهمایی و جلسات آموزشی در زمینه مختلف، انتقال دانش و فناوری در همکاری با پروژ ها و تحقیقات استادان و دانشجویان می تواند نقش بسزایی در توسعه منطقه داشته باشد.


 

 دکتر زراعت با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه با جامعه باید نقش محوری داشته باشد افزود: نقش دانشگاه در مدیریت شهری و جامع باید به گونه ای باشد که اگر یک روز دانشگاه تعطیل شود تمام شهر نیز تعطیل شود.

وی از معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان خواست تا با ارتباط هرچه بیشتر و نگاه راهبردی، در نظام مدیریت شهری راهکارهای جدی صورت پذیرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست با بیان اینکه فرمانداری می تواند موتور محرکه بین کلیه سازمان ها باشد افزود: دانشگاه کاشان گنج و منبع تمام نشدنی است که بایستی از پتانسیل های این دانشگاه به نحو احسن استفاده شود.

مهندس ابوالفضل صدرائیه اظهار داشت: تمام ارگان ها و سازمان ها باید نگاهشان توسعه ای باشد و در راستای ارتقاء کیفیت زندگی مردم و رفع معضلات  جامعه و منطقه برنامه ریزی داشته باشند.

 


 

وی با بیان اینکه کاشان در برخی موارد پس رفت هایی داشته افزود: برای رفع این عقب ماندگی ها و درراستای پیشرفت و توسعه شهر، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای علمی مورد نیاز است.

فرماندار کاشان، تدوین شاخص های توسعه ای را لازم دانست و تاکید کرد: پتانسیل های مهمی در این شهرستان درزمینه های صنایع مختلف گردشگری، فرش، گلابگیری، خودرو، اسانس و نانو وجود دارد که دانشگاه کاشان نقش مهمی را در این زمینه می تواند ایفا کند.

در این نشست معاونان و روسای دانشکده های دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

 


نظر شما :