مهندس غزنوی: توسعه دانشگاه کاشان از برخی دانشگاه های آمریکا جلوتر است

۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۶ کد : ۳۱۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۲۹۰
عضو هیات مدیره دانشگاه کارنگی ایالات متحده آمریکا ، توسعه علمی دانشگاه کاشان را خوب ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه کاشان 100 درصد رشد خوبی داشته و حتی از برخی دانشگاه های آمریکا نیز جلوتر است.
 

عضو هیات مدیره دانشگاه کارنگی ایالات متحده آمریکا ، توسعه علمی دانشگاه کاشان را خوب ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه کاشان 100 درصد رشد خوبی داشته و حتی از برخی دانشگاه های آمریکا نیز جلوتر است.

مهندس جهانگیر غزنوی در جمع اعضای ستاد توسعه دانشگاه کاشان، توسعه علمی و تکنولوژی را رمز موفقیت و کاهش مشکلات ذکر کرد و اظهار داشت: هر چه علم و دانش ما زیادتر شود مسایل و مشکلات زندگیمان کمتر است.

وی تبادل و ارتباطات علمی با دیگر کشورها را لازم دانست وخاطر نشان کرد: هر چه بیشتر راجع به چیزی بدانیم راحت تر می توانیم مسایل را حل کنیم.

مهندس غزنوی نیکوکارکاشانی که دارای مهندسی رشته راه و ساختمان، مهندسی مکانیک و صنعت و حقوقدان است، رشته های متناسب با بازار کار را توصیه کرد و افزود: در دانشگاه های کشور آمریکا رشته ها، متمرکز به تکنولوژی و نیاز بازار کار است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 99 درصد دانشگاه ها در آنجا ملی و با اعتبارات مردمی و بواسطه تکنولوژی  اداره می شود.

مهندس غزنوی، رمز موفقیت را پشتکار و کار و تلاش دانست و افزود: من زندگی خود را از صفر در آمریکا شروع کرده و بواسطه تلاش روز افزون، هم اکنون دارای 22 کمپانی، 35 کارخانه و 110 چاه نفت در کشور آمریکا می باشم.

این نیکوکار و سرمایه دار کاشانی توسعه علمی ایران را از افتخارات خود دانست و خاطر نشان کرد: همیشه چشمم به ایران بوده و خدمت به ایران و موفقیت مردم کشورم آرزوی دیرینه ام هست.

  دکتر سید علی ضیایی، مدیر کمیته روابط بین الملل دانشگاه کاشان نیز در این نشست تشکیل این جلسه با حضور فرهیختگان و خیرین منطقه کاشان را حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه کاشان از جمله دانشگاه های پیشرو در زمینه های علمی، آموزشی است.

وی  وجود بیش از هفت هزار دانشجو و تعداد زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان را به مانند معدن طلا بیان کرد و اظهار داشت: این ها سرمایه های مادی و معنوی کشور و شهرمان هستند و باید از این امکانات بالقوه دانشگاه به خوبی استفاده شود.

دکتر ضیایی به افراد فرهیخته کاشانی در اقصی نقاط دنیا اشاره کرد و افزود: برگزاری سیمنارهای علمی می تواند زمینه تبادل همکاری علمی بین دیگر کشورها را فراهم سازد.

در این نشست برخی از  اعضای هیات علمی دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را بیان داشتند و در پایان از طرح cchp و برخی پروژه های عمرانی دانشگاه کاشان بازدید کردند.

 

( ۴۵ )

نظر شما :

بهزاد زواری ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۲
عالی
محمد رضاباباجان ۰۷ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۰
به عنوان یک همشهری باعث افتخار یک ایرانی. ورهقیها میباش