امام جمعه کاشان: انجام کارهای علمی به آرامش فکری نیاز دارد

۲۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۸ کد : ۳۱۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴۱
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید از محیطی آرام برخواردار باشند، گفت: انجام کارهای علمی به آرامش فکری نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید از محیطی آرام برخواردار باشند، گفت: انجام کارهای علمی به آرامش فکری نیاز دارد.

آیت الله "عبدالنبی نمازی" در دیدار با مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور از دانشجویان به عنوان آینده سازان جامعه یاد کرد و اظهار داشت: سلامت استاد و دانشجو باید در مراکز آموزش عالی تامین شود تا آنها احساس امنیت کنند.

وی "تعامل علمی با دانشگاه ها" ، "تقویت بنیه علمی حوزهای علمیه" و "بالا بردن ظرفیت آیین سیاسی عبادی نماز جمعه" را سه هدف اصلی حضور خود در منطقه کاشان بیان کرد و از استادان و مدرسان حوزه و دانشگاه خواست جوانان را در راه کسب علم و معرفت ساماندهی و پرورش دهند.

وی آینده جهان را از آن اسلام دانست و افزود: در آینده دین اسلام همه جهان را فرا خواهد گرفت و این سخن قرآن و وعده خداوند سبحان است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی از همه خواست با پرهیز از مسائل سیاسی به فکر کار و خدمت به کشور و مردم شریف ایران باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب یادآورشد: چون کشور نیاز به سازندگی دارد، همه باید با پرهیز از تفرقه و تنش، باهم متحد و یکپارچه دست در دست هم نهیم و ایرانی آباد و توسعه یافته بسازیم.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور نیز در این نشست از حرکت قطار جهاد علمی در دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: بحمدالله کارهای علمی بسیار بزرگی در چند سال گذشته انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین "محمد محمدیان" از دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاهی پویا در کشور یاد کرد و افزود: این دانشگاه به علت موقعیت جغرافیایی و تنوع رشته ها، دانشگاه پرامیدی برای کشور خواهد بود.

به گفته وی، دانشگاه کاشان در قیاس با دانشگاه های همطراز خود، بخوبی رشد کرده و در برخی رشته از شتاب فزاینده علمی برخوردار شده است.

نظر شما :