حجت الاسلام محمدیان: کار فرهنگی در دانشگاه ها وظیفه همه دانشگاهیان است

۲۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۹ کد : ۳۱۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۷۸
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، ارتقاء فرهنگ در دانشگاه را لازم دانست و افزود: کار فرهنگی در دانشگاه ها جمعی و وظیفه همه مجموعه دانشگاهی است.
 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، ارتقاء فرهنگ در دانشگاه را لازم دانست و افزود: کار فرهنگی در دانشگاه ها جمعی و وظیفه همه مجموعه دانشگاهی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با اشاره به پیام امام راحل که دین و سیاست باید با هم باشد اظهار داشت:  اگر دین از سیاست جدا شود مشکل ایجاد می شود.

وی افزود: مسئولیت فرهنگی، دینی، اخلاق، هویت و سرنوشت جوان ها چیزی نیست که به یک بخش خاص مانند معاونت فرهنگی و نهاد رهبری مربوط باشد بلکه همه باید در راستای ارتقای فرهنگی و اخلاقی دانشجویان تلاش کنیم.

وی با قدردانی از مسئول قبلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان و آرزوی موفقیت برای مسئول جدید این نهاد خاطر نشان کرد: عنوان مسئول به این معناست که این پست ها و سمت ها نگاه مسئولیتی است نه ریاستی.

حجت الاسلام محمدیان به نامه حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه به اشعث بن قیس که این پست امانت است نه طعمه اشاره کرد و افزود:نگاه علوی و امیرالمومنین(ع) به این پست ها امانت است و در برابر این مسئولیت ها باید پاسخگو باشیم.

وی خاطر نشان کرد: باید در دوره مسئولیت به گونه ای عمل شود که وقتی پست را تحویل می دهیم با چهره باز تحویل دهیم و ببینیم که چه گام هایی را برای خدمت به بندگان و رسیدن به اهداف نظام برداشته ایم.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ظرفیت های زیادی در اختیار ما قرار دارد ابراز امیدواری کرد: تا در طول دوره خدمت بتوانیم از همه ظرفیت ها و استعدادهایی که خدواند به ما داده استفاده نمائیم.

حجت الاسلام محمدیان مسئولیت در محیط دانشگاه را بسیار سنگین و وسیع دانست و افزود: جوانان با دل های نورانی، پاک و با بصیرت و آگاه، امانتی بزرگ هستند که بایستی بدرستی از آنها محافظت کرد.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام عباس خادمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان قدردانی و طی حکمی حجت الاسلام علی روحانی به عنوان مسئول جدید این نهاد معرفی شد.

 

 

 

نظر شما :