مشاور وزیر علوم: تعامل و همفکری مجموعه کارکنان رمز موفقیت دانشگاه هاست

۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۸ کد : ۳۱۶۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۹۶
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر کل دفتر وزارتی گفت: تعامل و همفکری استادان، کارکنان و مسئولان با یکدیگر در محیط دانشگاه، رمز موفقیت و توسعه یافتگی دانشگاه هاست.
 

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر کل دفتر وزارتی گفت: تعامل و همفکری استادان، کارکنان و مسئولان با یکدیگر در محیط دانشگاه،  رمز موفقیت و توسعه یافتگی دانشگاه هاست.

دکتر عبدالحسین فریدون در جمع هیات رئیسه دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه تحولات این دانشگاه چشمگیر بوده است افزود: کار دانشگاه کار تیمی است و اگر مجموعه کارکنان همفکر کار کنند امور به درستی پیش می رود.

وی با تشکر و قدردانی از مسئولین قبلی دانشگاه کاشان اظهار داشت: اگر اختیارات و ارکان در دانشگاهها جای خود قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی استقلال در دانشگاه را ضروری دانست و افزود: دانشگاه باید به صورت مستقل و روی پای خود ایستاده  و ارکان دانشگاه در جای خود قرار گیرد.

مشاور وزیر علوم به هیات امنای مستقل دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت:د استقلال دانشگاه ها اصل است و هیات امنایی شدن نیز بر همین اساس بوده است که با اختیاراتی که بر عهده شان قرار گرفته می توانند با برنامه ریزی صحیح در راستای توسعه علمی نقش بسزایی ایفا کنند و  وقتی هیات امنا قوی باشد حتی می تواند رئیس دانشگاه را نیز انتخاب کند.

وی خاطر نشان کرد: برای افزایش  رشته نیز باید سازمان   گسترش برنامه 20 ساله توسعه دانشگاه را بخواهد و شرایط اصلی موافقت ایجاد رشته را بیان کند لذا برنامه اصلی باید در اختیار دانشگاه باشد.

وی با بیان اینکه رشد بی رویه آموزش عالی مشکلات عدیده ای بوجود آورده  اظهار داشت: دانشگاه ها باید عادت کنند منسجم و با برنامه پیش بروند و توسعه بی رویه، دانشگاه ها را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر فریدون به پتانسیل های بالقوه دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: پتانسیل های خوبی در دانشگاه کاشان وجود دارد ، این دانشگاه می تواند سرریز متقاضیان تحصیل از شهرهای بزرگ همجوار مانند تهران و اصفهان باشد مهم این است که ابتدا این باور و نگاه به دانشگاه ها ی شهرستان ایجاد شود که اینها می توانند با سایر دانشگاه های بزرگ در تهران رقابت کنند.

 مشاور وزیر علوم، از تلاش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه کاشان قدردانی کرد و اظهار داشت: مشارکت خیرین نعمت بزرگی است  که  این اقبال در دانشگاه کاشان در هیچ جای دیگر وجود ندارد و باید به حد مطلوب و خوب از این پتانسیل استفاده کرد.

وی  حضور خیرین را مایه برکت در دانشگاه دانست و افزود: کار خیرین برکت آنها می ماند و جای تشکر دارد و هرچه بحث و سمینار در این خصوص باشد جای کار دارد.

مشاور وزیر علوم حفظ کرامت دانشجویان در محیط دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با روی خوش و صبوری و متانت بایستی نسبت به مسایل برخورد شود تا همه احساس کنند که وجودشان در دانشگاه مطرح است.

 

نظر شما :