مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان

۲۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۸ کد : ۳۱۵۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۸
مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمعی از مسئولان دانشگاه های کاشان و روسای ادارات و حوزه های علمیه در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمعی از مسئولان دانشگاه های کاشان و روسای ادارات و حوزه های علمیه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم هویت، فرهنگ و اخلاق را از مهمترین رسالت دانشگاه ذکر کرد و افزود: در سند چشم انداز 20 ساله کشور پیش بینی شده ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اقتصادی، علمی و فناوری و در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی است.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: همانگونه که در این سند تصویر شده، به فرهنگ خیلی تاکید شده و تحولات پرشتاب و فزاینده فناوری اطلاعات در عصر کنونی علاوه بر ابعاد فنی و دانشی تاثیرات اجتماعی زیادی در جامعه اطلاعاتی به دنبال داشته است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها به دلیل رویکرد علمی آموزشی و هدایت و تربیت مهمترین سرمایه انسانی و آینده ساز جامعه، از جایگاه ویژه ای در تحقق سند چشم انداز کشور برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه جهان امروز در حال تغییر و بی ثباتی است افزود: مردم شوق غیر قابل وصفی به هویت های بنیادی نظیر ملی، دینی و فرهنگی از خود نشان می دهند.

سرپرست دانشگاه کاشان به نقش دانشگاه در شکل گیری هویت فرهنگی اشاره کرد و افزود: حجاب مساله اجتماعی است که ضرورت دارد با ابزار شناخت علمی راهکارهایی را برای آن بیابیم.

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی زندگی می کنیم که ساختار و ماهیت نظام اسلامی ما دچار تغییر و چالش های جدید شده است افزود: وظیفه دانشگاهیان است که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با نگاه علمی این مساله را بررسی کرده و راهکارهای مناسب را برای رفع مشکلات بیابند.

دکتر زراعت از تلاش و فعالیت های مسئول قبلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان قدردانی کرد و برای  حجت الاسلام روحانی مسئول جدید نهاد رهبری  این دانشگاه آرزوی موفقیت کرد و افزود: مساله اخلاق و فرهنگ بایستی در دانشگاه نهادینه شود و اگر آموزش و مدیریت ها اخلاقی نشود هرگز در کارها موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام خادمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت های هشت ساله دوره مسئولیت خود ارائه کرد و افزود: تاسیس حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان، بهترین کار فرهنگی است که وحدت بین حوزه و دانشگاه را به صورت مستمر به دنبال دارد.

وی برگزاری ضیافت اندیشه، راه اندازی کتابخانه آی تی، برگزاری کارگاه های فعالین فرهنگی، شب حیات، جلسات فقه سیاسی و اخلاق و سبک زندگی با حضور آیت الله نمازی،اعتکاف و کرسی های آزاداندیشی را از جمله فعالیت های خود بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی روحانی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم علم و تعهد را دو عنصر مهم در دانشگاه بیان کرد و افزود: انتظاری که خدواند، پیامبران و خانواده ها از ما دارند این است دانشجویان در زمینه های علمی و تقوایی رشد کنند.

وی به پتانسیل های دانشگاه کاشان و کسب رتبه های نخست در برخی رشته ها اشاره کرد و افزود: بایستی سعی شود برای رسیدن به سند چشم انداز و اینکه این دانشگاه در ردیف پنج دانشگاه برتر قرار گیرد باید دست در دست هم دهیم نه اینکه مچ گیری کنیم.

در این مراسم از تلاشهای حجت الاسلام عباس خادمیان قدردانی و طی حکمی حجت الاسلام علی روحانی به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان معرفی شد.

 
 

نظر شما :