دکتر ضیایی: از ظرفیت های نخبگان در عرصه اقتصادی استفاده شود

۰۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۸ کد : ۳۱۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۹
خیر و مدیر کمیته روابط بین الملل ستاد توسعه دانشگاه کاشان گفت: از ظرفیت های نخبگان بایستی در عرصه های مختلف اقتصادی کشور استفاده شود.
 

خیر و مدیر کمیته روابط بین الملل ستاد توسعه دانشگاه کاشان گفت: از ظرفیت های نخبگان بایستی در عرصه های مختلف  اقتصادی کشور استفاده شود.

دکتر سید علی ضیایی در نخستین گردهمایی نخبگان شمال استان اصفهان که در دانشگاه کاشان برگزار شد اهمیت به علم و فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرهنگ حرکت از ظلمت و تاریکی به سوی نور و دانایی است.

وی حرکت عالم و نخبه را مسیر متعالی و روشن بیان کرد و اظهار داشت: علم و فرهنگ بایستی همراه با اخلاق باشد.

وی به جوانان مستعد کشور اشاره کرد و افزود: جوانان ولی نعمت این کشور هستند که با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های عظیمی که در زمینه های مختلف در کشور وجود دارد جوانان نخبه کشور می توانند نقش آفرینی کنند.

دکتر ضیایی ایجاد شرکت های دانش بنیان و بنگاههای اقتصادی برای دانشجویان و نخبگان را لازم دانست و افزود: با ایجاد این بنگاهها و جذب سرمایه گذار می توان توسعه اقتصادی کشور را رقم زد.

وی به ایجاد کمیته روابط بین الملل ستاد توسعه دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: این کمیته می تواند زمینه ارتباط نخبگان را با نخبگان دیگر کشورها برقرار کند.

وی با بیان اینکه برای تولید علم به ثروت بایستی برنامه ریزی کرد اظهار داشت:بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه با ایرانیان خارج از کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

دکتر ضیایی خاطر نشان کرد: با آماده سازی بستر اجرایی تولید علم و فناوری باید زمینه شکوفایی و هدایت استعدادهای درخشان علمی و فناوری در کشور را فراهم سازیم.

 


نظر شما :