گشایش نمایشگاه آثار هنری سفره های آردی دستبافته های استاد رضا سنجری

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۳ کد : ۳۱۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۶
نمایشگاه آثار هنری سفره های آردی دستبافته های استاد رضا سنجری در نگارخانه دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنری سفره های آردی دستبافته های استاد رضا سنجری در نگارخانه دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان گشایش یافت.

در این نمایشگاه استاد سنجری آثار هنری زیبای خود را در قالب تابلو ارائه کرده است.

هنر سفره آردی این محصول در ردیف بافت های دارای تاروپود بدون پرز می باشد (گلیم) که در اغلی مناطق روستایی و عشایری ایران تولید و مورد استفاده قرار می گرفته است.

این محصول را به این لحاظ سفره آردی نامیده اند که در تمام مناطق بافت کاربرد مشترک داشته و زمانی که خمیر را برای پخت نان آماده می کرده اند این سفره را در کنار تنور پهن کرده و با پاشیدن مقداری آرد بر روی آن جهت جلوگیری از چسبیدن خمیر به سطح گلیم و قرار دادن خمیرها روی آن شروع به چانه گیری و پهن کردن خمیر می کرده اند.

لازم به ذکر استاد رضا سنجری این هنرمند به نام در تاریخ 1388 موفق به اخذ درجه سه هنری مرمت فرش، دارای جواز کسب اتحایده تولید کنندگان فرش اصفهان، از سال 1375تاکنون در شهریور 1392 موفق به اخذ درجه 2 هنری در رشته بافت شده و در آبان ماه 1392موفق به دریافت نشان ملی کیفیت برای تولید سفره آردی، عضو انجمن علمی فرش و در رشته مرمت با 27 سال سابقه و تولید مشغول بکار هستند.



( ۱ )

نظر شما :