معاون فرهنگی وزارت علوم: فرهنگ لازمه اقتدار علمی است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۷ کد : ۳۱۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۷
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرهنگ لازمه و پایه و اساس پیشرفت کشور و اقتدار علمی نظام جمهوری اسلامی است.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرهنگ لازمه و پایه و اساس پیشرفت کشور و اقتدار علمی نظام جمهوری اسلامی است.

دکتر سید ضیاء هاشمی در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: با عزم ملی شما دانشجویان می توان آینده درخشان کشور را رقم زد.

وی افزود: دانشگاه باید سرشار از امید و بالندگی و بستر مناسبی برای ترسیم به آینده و رسیدن به اهداف متعالی باشد.

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری  تشکیل تشکل ها و انجمن های دانشجویی را در راستای تقویت روحیه همدلی و مشارکت و شکوفایی استعدادهای دانشجویان لازم دانست و خاطر نشان کرد: دانشجویان در این انجمن ها بایستی بر طبق قانون و مقررات به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی  هنر را لازمه توسعه فرهنگی و علمی دانست و افزود: در قالب هنر می توان پیام را به مردم انتقال داد و مشکلات و مسایل اجتماعی را حل کرد.

دکتر هاشمی امنیت و رعایت حجاب و عفاف را در محیط دانشگاه مورد تاکید قرار داد و گفت: بی حجابی یکی از آسیب های اجتماعی است و حجاب یک هنجار دینی و عرفی است که بایستی در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: دانشجو باید دانشگاه را به مانند خانه خود بداند و در مدیریت فرهنگی دانشگاه سهیم باشد که بدانند اگر به قوانین و ضوابط بی اعتنایی کنند دیگران نیز حق دارند که به آنها بی اعتنایی کند و مورد توجه قرار ندهند.

دکتر هاشمی، توجه به فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرهنگ مسیر زندگی و سلامت افراد است و رشد فرهنگ ، حرمت و تکریم به انسان هاست.

نظر شما :