آیت الله نمازی: دانشگاه ها عرصه سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۲ کد : ۳۱۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۸۱
نماینده و لی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دانشگاهها عرصه علم و معرفت است و عرصه سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست.
 

نماینده و لی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دانشگاهها عرصه علم و معرفت است و عرصه سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست.

آیت الله عبدالنبی نمازی در دیداری که معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از کارکنان دانشگاه کاشان با ایشان داشتند اظهار داشت: باند بازی در مراکز علمی سم و آفتی است که جامعه را تهدید می کند و باید توجه داشته باشیم که در کجای تاریخ ایستاده ایم و نباید در داخل کشور با مسایل کوچک  فضا را برای نفوذ دشمنان فراهم کرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که دانشجو بایستی به مسایل سیاسی واقف باشد افزود: دانشجو باید بداند که در داخل و خارج از کشور چه می گذرد، اما سیاسی کاری نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه وزارت علوم باید به دانشگاه ها مدیریت علمی باشد و از حزب و گروه و جناح مستقل باشد.

وی  به تشکیل احزاب در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: احزابی که در کشور درست شده اند نیازمند  اصلاحات زیادی هستند و  حزب تنها باید مردمی باشد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدواند امت اسلامی را امت واحده قرار داده افزود: شما استادان و روسای دانشگاهها در این شرایط حساس باید مراقب باشید و آینده کشور با شکوفایی استعدادهای جوانان رقم خواهد خورد.

آیت الله نمازی تصریح کرد: اگر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صداقت و تعهد را در کارها مد نظر قرار دهید موفق می شوید.

وی به تحصیل دانشجویان خارجی در داخل کشور اسلامی اشاره کرد و افزود: این دانشجویان کشورایران را محل امن برای خود دانسته که تحصیل در این دانشگاه ها را انتخاب کرده اند و از دانشجویان و از این مراکز الگو می گیرند و دانشجویان باید حجاب و عفاف را در محیط های دانشگاه و مراکز علمی مورد توجه قرار دهند.

 وی افزود: کسانی که در عرصه قوه مقننه، قضاییه و مجریه قرار می گیرند باید فضایی و تصویری که حضرت امام (ره) برای کشور ترسیم کردند مورد توجه قرار دهند و همه احکام به جای خود درکشور پیاده شود و هرچیزی در جایگاه خودش قرار گیرد.

 امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: ارزش های اخلاقی باید هدایت شود.  تنش هایی که بوجود می آید خطری است که اگر اصلاح نشود و مسئولان به آن توجه نکنند مشکل برای کشور ایجاد می کند.

آیت الله نمازی دانشجو را محور اصلی در دانشگاه  ذکر کرد و افزود: مدیران، معاونان و استادان دانشگاه  باید توجه داشته باشند و به هر علمی که وارد می شود موضوع و هدف را بداند و بعد خواصش را.

وی هدف استاد را دانشجو بیان کرد و اظهار داشت: دانشجو فطرتش پاک است و باید استاد بداند که چگونه با او رفتار کند تا بتواند دانشجو را  جذب کند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری هدف از سفر خود به کاشان را شرکت در مراسم گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از استادان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان ذکر کرد و افزود: برگزاری این مراسم ها فرصت مبارکی است که یاد و خاطره استاد مطهری گرامی داشته شود.

دکتر هاشمی به حضور و مشارکت خیرین در اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: امید است که با همیاری این افراد نیکوکار بتوانیم توسعه علمی و آینده درخشانی را برای این دانشگاه شاهد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دانشگاه را مهد علم و فرهنگ دانست و گفت: دانشگاه محل شکوفایی خلاقیت ها و استعداهای دانشجویان است که باید با صداقت با آنها رفتار کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر استاد ما مشفق و یار و همراه دانشجو باشد بهتر می تواند استعدادهای دانشجویان را شکوفا کند.

دکتر هاشمی مدیریت در دانشگاه را لذت بخش دانست و افزود: دانشگاه، محل قدرت نیست و محل علم و معرفت است.

دکتر هاشمی ترویج گفتمان علم و فناوری را در دانشگاهها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کشور نیاز به پیشرفت و اقتدار دارد و این پیشرفت در دانشگاه میسر می شود.

وی خاطر نشان کرد: زمانی پیشرفت علمی در دانشگاه میسر می شود که تمرکز دانشگاه به علم باشد نه به سیاست بازی.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت علوم به دانشگاه ها شایسته سالاری است افزود: کیفیت گرایی شعار این دوره وزارت علوم است و طیف های سیاسی در دانشگاهها مطرح نیستند و وظیفه وزارت علوم این است که دانشگاه محل علم است و مدیران باید شایسته باشند.

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر اینکه اگر مدیریت در دانشگاه  مدیریت علمی باشد می تواند هدایت کند اظهار داشت: دانشگاه باید مستقل باشد و از حزب و گروه و جناح مستقل باشد.

دکتر هاشمی به جمعیت توانمند نیروی انسانی در کشورمان به خصوص در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: بایستی سعی شود تا با برنامه های مختلف، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در بین نسل جوان ارتقاء بخشید تا بتوانیم در برابر توطئه های دشمنان پیروز شویم.


 

نظر شما :