مراسم تودیع معارفه معاون آموزشی دانشگاه کاشان

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۷ کد : ۳۱۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۴۰
مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان، طی مراسمی با حضورسرپرست، معاونان و جمعی از کارکنان این دانشگاه برگزار شد.


 مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان، طی مراسمی با حضورسرپرست، معاونان و جمعی از کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم، با قدردانی از خدمات دکتر رسول نیا معاون آموزشی قبلی دانشگاه، اخلاق محوری را یکی از اولویت های مدیریت این دانشگاه ذکر کرد و افزود: تغییر و تحولات معاونان و مدیران این دانشگاه، بر اساس اخلاق محوری در راستای ارائه بهتر خدمات و ارتقای سطح علمی دانشجویان صورت می گیرد.

دکتر عباس زراعت، یکی از اولویت های این دانشگاه را ارتقای کیفیت آموزشی بیان کرد و اظهار داشت: بایستی طی مدت زمان سه ماه، چهار ماه و شش ماهه مولفه های موثر کیفیت آموزشی و منابع آموزشی و درسی معرفی شود.

وی ایجاد تعادل میان کمیت و کیفیت آموزش را خواستار شد و افزود:  ایجاد تناسب توانمندی های دانش آموختگان دانشگاه با نیازهای جامعه، استقرار بانک اطلاعات و ارائه گزارش های دوره ای از دانش آموختگان و وقت شناسی دانش آموختگان باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه کاشان، ارائه گزارش فعالیت های آموزشی به دانشکده ها و ارائه گزارش بازار کار به معاونت طرح و توسعه برای ارتقای رشته های تحصیلی را تاکید کرد و اظهار داشت: رشته های تحصیلی باید متناسب با نیازها و بازار کار اولویت بندی شود و بر اساس تدوین برنامه دانشگاه این هدف تحقق یابد.

دکتر رسول نیا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی قبلی این دانشگاه نیز، حوزه معاونت آموزشی را حوزه بسیار گسترده ذکر کرد و افزود: این حوزه با دارا بودن مدیریت های آموزشی و تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان و هیات های ممیزه و هیات های اجرایی جذب و امور دانشجویان شاهد وایثارگر با برنامه ریزی صحیح در راستای اهداف عالی و سند چشم انداز دانشگاه گام بر می دارد.

وی بکارگیری آموزه های دینی را یکی از اولویت های مهم در زمان تصدی خود بیان کرد و افزود: در این مدت هشت ساله سعی کردم با صداقت و هماهنگی و تعامل و ارتباط بادیگران و مسئولیت پذیری و سرلوحه قرار دادن سیره ائمه امور این حوزه را انجام دهم.

وی وقت گذاری را لازمه مدیریت دانست و افزود: با توجه به اینکه استاد، دانشجو و کارمند سه رکن و پایه و اساس دانشگاه به شمار می روند باید این سه رکن متوازن نگاه شود و نباید یکی بر دیگری برتری داشته باشد.

وی استفاده از مدیران جوان و اختیار دادن به آنها را لازم دانست و اظهار داشت: مدیران بایستی توجه داشته باشند که مسیرهای رفته را برنگردند و مسیرهای جدید را ایجاد و در راستای رفع مشکلات همت گمارند.

دکتر محمد الماسی معاون جدید آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز، شورای دانشگاه را از مهمترین و اصلی ترین ارکان دانشگاه بیان داشت و افزود: تلاش خواهیم کرد به عنوان مرجع عالی، روسای دانشکده ها که پیکره این شورا  می باشند با رای همکاران هیات علمی انتخاب شوند.

وی آموزش و پژوهش را در کنار یکدیگر برای ارتقای سطح علمی دانشگاه حایز اهمیت دانست و گفت: همه بایستی تلاش کنیم تا بین آموزش و پژوهش توازن ایجاد شود.

دکتر الماسی، بازنگری سرفصل های دروس با هدف کارآفرینی و افزایش رشته های تحصیلی متناسب با نیازهای منطقه و بر اساس طرح جامع دانشگاه، را از دیگر برنامه های خود بیان کرد.

در این مراسم از خدمات هشت ساله دکتر امیر حسین رسول نیا تقدیر و طی حکمی دکتر محمد الماسی به عنوان معاونت جدید آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان معرفی شد.

 

 

نظر شما :