حضور سرپرست دانشگاه در جمع معتکفین مسجد دانشگاه کاشان

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۷ کد : ۳۱۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۰
سرپرست و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه کاشان در جمع معتکفین این دانشگاه حضور یافتند و از محل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشجویان بازدید نمودند.
 

سرپرست و معاون  دانشجویی دانشگاه کاشان در جمع معتکفین این دانشگاه حضور یافتند و از محل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشجویان بازدید نمودند.

دکتر عباس زراعت از استقبال پرشور دانشجویان در این مراسم معنوی ابراز رضایت کرد و افزود: باید قدر و ارزش این فرصت ها را بدانیم و این راز و نیازها باعث شود زمینه ارتقاء معنوی برای ما فراهم گردد.

وی با بیان اینکه اعتکاف سنت حسنه پیامبر بزرگوار اسلام و از تاکیدات مورد توجه دین مبین اسلام بوده است، اظهار داشت: اعتکاف فرصت انسان‌سازی و پالایش روح و جسم از آلودگی‌‌های اخلاقی و درونی  و تمرین خود سازی و توجه به تقویت باورهای معنوی است.

وی  به آیه 125 سوره بقره و اهمیت اعتکاف اشاره کرد و افزود: در این آیه خداوند می‌فرماید؛ به خاطر بیاورید هنگامی که خانه کعبه را محل بازگشت و مرکز امن و امان برای مردم قرار دادیم.و برای تجدید خاطره، از مقام ابراهیم، عبادتگاهی برای خود انتخاب کنید.و ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که : خانه مرا برای طواف کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده کنندگان، پاک و پاکیزه کنید.

سرپرست دانشگاه کاشان در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری  این مراسم پر فیض تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح معرفت دانشجویان و همچنین بالابردن فضای معنوی در سطح دانشگاه و در بین دانشجویان داشته باشد.

در مراسم معنوی اعتکاف امسال دانشگاه کاشان، 300 دانشجو شرکت داشتند.

 

نظر شما :