آیت الله احدی: اعتکاف فرصت مناسب برای رهایی از گناه است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۹ کد : ۳۱۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۵
آیت الله احدی استاد اخلاق گفت: اعتکاف فرصتی مناسب برای خلوت با خدا و رهایی انسان از گناه است.
 

آیت الله احدی استاد اخلاق گفت:  اعتکاف فرصتی مناسب برای خلوت با خدا و رهایی انسان از گناه است.

وی در اولین روز اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان در مورد خلوت کردن اظهار داشت: وقتی دونفر نامحرم با هم خلوت می کنند ، نفر سوم شیطان است، ولی در اعتکاف وخلوت کردن با محبوب ، انسان با قرآن است و نفر سوم خداست.

وی افزود: در خلوتِ اعتکاف خدا ما را صدا می زند در حالی که ما دستهایمان به دعاست و او را صدا می زنیم و در این هنگام فرشته ها نیز اشک می ریزند وخداوند به فرشته ها می فرماید: که بنده ی من هر نفسی که می کشد برایش بنویسید: سبحان الله. در اعتکاف می توان با توبه کردن بوی بد گناه را از خود دور کرد.
 

وی این سه شبانه روز را فرصتی مغتنم برای پرورش روح دانست و خاطر نشان کرد: این ایام ایام البیض فرصتی است  تا بتوانیم جایگاهی نزد خدا بیابیم.

آیت الله احدی همچنین به خطبه 225 نهج البلاغه که امیرالمومنین (ع) می فرمایند: شما دو کا ر را در زندگی باید انجام دهید اشاره کرد و گفت: 1- خداوند انیس ترین انیس های عالم است . 2-خداوند راهگشا ترین نسبت به همه ی معتمدین عالم است.

ایشان سپس دلایل این کار را از زبان مولا علی (علیه السلام) بیان کرد و افزود: چون با کسی انس می گیری که باطنت را خبر می دهد ومی شناسد ،2- با کسی انس می گیری که عمق وجودت را می داند 3- با کسی انس می گیری که میزان بصیرت ما را می داند. 4- با خدایی انس می گیریم که راز های ما را به ما القا می کند و به ما راز می دهد .(راز طی الارض ،راز چشم برزخی و...) 5- خداوند دوستانی را که برایش بی تابی می کنند می بیند و او هم برای آنها بی تابی می کند.

ایشان در ادامه تاکید کرد: در تمام تنهایی ها پناهگاه خداست وملاک دین تقواست وملاک تقوا نگهداری نفس و ملاک نگهداری نفس ادب و ملاک ادب انس با خداست .

این استاد اخلاق همچنین به اهمیت عقل اشاره کرد و افزود : اگر عقل در حجاب رود دیگر کاری از او بر نمی آید و هیچ کاره است و اینکه پویندگی عقل در خلوت است ، احساس با خدا نشستن و امام زمان (عجل الله فرجه ) را دیدن است.

 

نظر شما :