پدافند غیر عامل موجب پایداری کشور می شود

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۹ کد : ۳۰۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۶۲
معاون و مشاور سابق پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند غیر عامل به جهت اینکه امنیت و ایمنی حوزه های مختلف را دارد موجب پایداری کشور می شود.

معاون و مشاور سابق پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند غیر عامل به جهت اینکه امنیت و ایمنی حوزه های مختلف را دارد موجب پایداری کشور می شود.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در حاشیه برگزاری همایش پدافند غیر عامل و علوم انسانی در  دانشگاه کاشان اظهار داشت: پدافند غیر عامل مساله بسیار مهم و راهبردی و یکی از مولفه های ضروری در حوزه امنیت ملی است.

وی افزود: هر اقدامی در حوزه تولید دانش و اجرا انجام شود می تواند افزایش ایمنی و امنیت را در برابر تهدیدات دشمن و عامل  بازدارندگی کشور در اقدامات ماجراجویانه باشد.

وی برگزاری همایش پدافند غیر عامل در علوم انسانی دانشگاه کاشان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری همایش یکی حرکتی است که می تواند ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه را در بین جامعه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در حوزه های مختلف به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: همایش های علمی موجب تولید دانش می شود و دانش هایی که از قبل در حوزه پدافند غیر عامل بوده منشا اثر در گرایش ها و رشته های مرتبط می تواند باشد.

هاشمی فشارکی، آشنایی با صاحب نظران، نخبگان و کسانی که در این حوزه فعالیت هایی دارند را از دیگر اهداف این همایش ذکر کرد و افزود: برگزاری این همایش ها می تواند در بخش هایی که مورد نیاز است نهاد ها و کانون هایی تشکیل شود تا حول یک محور به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ها، با چالش هایی نیز روبروست اذعان کرد: برخی از موضوعات که خارج از پدافند غیر عامل است امکان دارد در این حیطه وارد و در برخی از موارد مطالبی بیان شود که خیلی کاربردی و اثر گذار  و جزء دغدغه های اصلی و دانشگاهی نباشد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: بیشترین اصل، شناخت بهتر مفهوم و کارکردن است که باید به آن تمرکز شود تا انحراف معیاری که از اهداف پدافند غیر عامل است اصلاح شود تا به اهداف کلان دست یابیم.

وی با اشاره به نوپا بودن پدافند غیرعامل در کشور افزود: پدافند غیرعامل در علوم انسانی نیز نوپاتر است که نقطه عطف آن در دانشگاه کاشان شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: هر کدام از مقالات می تواند در تولید دانش مثمر ثمر باشد و صاحبنظران و متخصصان به تولید علم ودانش دراین حوزه بپردازند و اگر این اهتمام و تلاش صورت گیرد می تواند اثرات مفیدی را به همراه داشته باشد.

هاشمی فشارکی، شناخت مفهوم پدافند غیر عامل و شناخت تهدیدات را لازم دانست و افزود: تهدیداتی را که در حوزه های سیاسی، نظامی و فرهنگی ما شکل گرفته با ارائه راهکارهای علمی، می توانیم عینیت بخشیم.
 



نظر شما :