دکتر زراعت: پدافند غیرعامل در حوزه علوم انسانی کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۰ کد : ۳۰۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۱۴
سرپرست دانشگاه کاشان گفت: برگزاری همایش پدافند غیر عامل در حوزه علوم انسانی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
 

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: برگزاری همایش پدافند غیر عامل در حوزه علوم انسانی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

دکتر عباس زراعت در همایش ملی پدافند غیر عامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان، با قدردانی از برگزار کنندگان این همایش گفت: برگزاری این همایش فرصت مناسبی است تا از علوم انسانی درست و اصولی بهره گیری شود.

وی مهترین هدف برگزاری این همایش را فرهنگ سازی و ایجاد در مورد نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی ذکر کرد و افزود: اگر تمام بودجه مملکت را هزینه کنیم ولی فرهنگ آن کار را نداشته باشیم بی فایده است.

وی ایجاد و توسعه فرهنگ را علوم انسانی دانست و اظهار داشت: حوزه علوم انسانی بسیار گسترده و نقش بسزایی در تامین امنیت و سلامت افراد و کاهش آسیبها و معضلات اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه کاشان، حجاب را یکی از موضوعات مهم در پدافند غیر عامل ذکر کرد و افزود: اگر در این زمینه کار شود برای رفع مشکل حجاب دیگر نیازی به برخوردهای تند نیست.

وی افزود: برگزاری این همایش ها باید خروجی داشته باشد و از جنبه کاربردی و توجه به نیازهای جامعه بکار گرفته شود.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد : مقالات و پایان نامه های دانشجویان و مقالات علمی  استادان نباید در کتابخانه بلا استفاده باقی بماند و باید با ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

وی ارائه دستاوردهای نوین علمی،هدفمند کردن تحقیقات، ایجاد بستر لازم برای ارائه مقالات و ایجاد ارتباط با محققان را در برگزاری سمینارها و همایش ها تاکید کرد و افزود: بایستی سعی شود تا ارائه مقالات در علوم بین رشته ای کاربرد داشته باشد و به گونه ای باشد که اعتبار علمی دانشگاه را ارتقاء بخشد.

 

نظر شما :