تودبع و معارفه معاون اداری مالی دانشگاه

۱۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۱ کد : ۳۰۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۲
مراسم تودیع و معارفه معاون اداری مالی دانشگاه کاشان طی مراسمی در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

 مراسم تودیع و معارفه معاون اداری مالی دانشگاه کاشان طی مراسمی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه ، حوزه اداری مالی دانشگاه را حوزه ای بسیار حساس برای ارتقاء امور دانشگاه دانست و افزود: سعی بر این است که در این حوزه، سازمان حرفه ای را تشکیل دهیم.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه متاسفانه مدتی سازمان ها سیاسی شده بود و به امورات به درستی رسیدگی نمی شد اظهار داشت: در مقابل بیت المال، بودجه و حقوق پرداختی مسئول هستیم و در محیط دانشگاه نباید به جز مسایل حرفه ای به مسایل دیگر پرداخته شود.

وی تاکید کرد: در این سازمان حرفه ای بایستی روحیه قانون گرایی، مشارکت پذیری، مسئولیت پذیری، پاسخگویی، انعطاف پذیری و نوآوری حکفرما باشد.

سرپرست دانشگاه کاشان رعایت عدالت استخدامی و مالی و تنوع بخشی به منابع مالی دانشگاه را تاکید کرد و افزود: گسترش رشته ها نیز باید بر اساس توانمندی های رقابتی، استانداردها و بازار کار باشد.

وی توانمندی و مهارتهای افراد هیات علمی و غیرهیات علمی را لازم دانست و  خاطر نشان کرد: استخدام های جدید به جز مشاغل راهبردی ممنوع شود.

دکتر زراعت به کاهش هزینه ها و درآمد زایی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق تاکید وزیر علوم 15 درصد هزینه های دانشگاه بایستی در بخش پژوهش هزینه شود و تمام بودجه ها منوط به هزینه های پژوهشی می شود.

وی جایگاه نیروی انسانی در بخش ستادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر اساس دیدگاه های وزیر علوم به ازای دو هیات علمی باید یک کارمند در دانشگاه وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر  شفاف سازی وضعیت مالی دانشگاه خاطر نشان کرد: میزان هزینه ها در تمامی بخش های دانشگاه باید شفاف اعلام شود.

دکتر زراعت با قدردانی از فعالیت های چند ساله دکتر بخشنده معاون سابق اداری مالی دانشگاه افزود: مسئولیت پذیری، پشتکار و تجربه کاری از خصوصیات مثبت اخلاقی دکتر گلابی معاون جدید اداری مالی دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه کاشان، از کارکنان دانشگاه خواست تا از منافع شخصی پرهیز و بر مصالح دانشگاه پافشاری کنند.

معاون جدید اداری مالی دانشگاه نیز در این نشست، این معاونت را از پر مشغله ترین و سخت ترین بخش های دانشگاه بیان کرد و افزود: سعی بر این است تا روال متداول در این حوزه اجرا و حرفه ای امور این اداره را پیش ببرم.

دکتر سعید گلابی بر رعایت عدالت در همه امور تاکید کرد و اظهار داشت: تصمیم گیری ها، استخدام ها و پرداخت ها باید بر اساس عدالت صورت پذیرد.

وی واگذاری کارها به مدیران هوشمند را لازم دانست و افزود: برای رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 دانشگاه، بایستی تحول حسابداری در این دانشگاه شکل گیرد و امید است  با برنامه ریزی و درآمدزایی بتوان دانشگاهی مستقل داشته باشیم.

دکتر حسن بخشنده معاون اداری مالی قبلی دانشگاه نیز در این مراسم با قدردانی از مدیران حوزه اداری مالی به فعالیت های چهار ساله خود در این حوزه پرداخت.

وی تغییر در روش حسابداری، تنظیم درآمدها و سرفصل های آنها، آموزش مجازی کارکنان، ساماندهی انبارهای مرکزی دانشگاه، اجرای آئین نامه های استخدامی، تحول کمیته اداری، تبدیل وضع 30 نفر از کارکنان، سیستم پیشرفته حضور و غیاب، مدیریت بر هزینه ها، اخذ مجوز باشگاه تیراندازی در سطح المپیک، انعقاد بیمه عمر و راه اندازی ایستگاه مکانیزه را از جمله فعالیت های خود در حوزه اداری مالی برشمرد.

در این مراسم از خدمات چهار ساله دکتر حسن بخشنده قدردانی و طی حکمی دکتر سعید گلابی به عنوان رئیس جدید معاونت اداری مالی دانشگاه کاشان معرفی شد.

 

 

نظر شما :