تجلیل از جانبازان دانشگاه کاشان

۱۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۵ کد : ۳۰۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۳
به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز طی مراسمی از جانبازان دانشگاه کاشان با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان تجلیل شد.
 

به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز طی مراسمی از جانبازان دانشگاه کاشان با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان تجلیل شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی را مرهون رشادتهای جانبازان و ایثارگران دانست و افزود: جانبازان مظهر گذشت و فداکاری هستند و وظیفه امروز آحاد جامعه شناخت جایگاه واقعی جانبازان و تکریم هر چه بیشتر آنان است.
دکتر عباس زراعت اظهار داشت: سعی می شود تا قوانینی که در رابطه با جانبازان است مقدمات اجرای آن را در دانشگاه فراهم کنیم.
 

عباس فریدونی جانباز دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی تدوام متکب عاشوراست گفت: حفظ و ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی لازم است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما چه دشمن بخواهد و چه نخواهد صادر شده اظهار داشت: این درخت تنومند انقلاب اسلامی در دنیا ریشه دوانیده و دنیا از آن امروز استفاده می کند.

وی حفظ فرهنگ بسیجی را لازم دانست و افزود: وظیفه جامعه دانشگاهی به خصوص استادان و مسئولان دانشگاهی است که فرهنگ بسیجی را در بین دانشجویان ارتقاء و روحیه ایثار را در بین دانشجویان حفظ نمایند.

فریدونی به تدوام راه شهدا تاکید کرد و افزود: بدون تردید ایستادگی در راه شهدا و وفاداری به ارزش‌های متعالی اسلام مسیر عزت و اقتدار کشور را فراهم می‌کند و ما را به قله‌ها می‌رساند.

این جانباز دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تحکیم باورها و ارزش های اسلامی، اهتمام نسبت به مسایل فرهنگی و حفظ وحدت کلمه و از جمله راهکارهایی اساسی است که برای حفظ و استمرار انقلاب اسلامی ضرورت دارد.

مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری این مراسم را بزرگداشت و  تجلیل از یاد و خاطره رشادت های  یادگاران دوران دفاع مقدس ذکر کرد.

حجت الاسلام شیخ زاده با بیان اینکه فرهنگ شهادت و ایثار باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود گفت: وظیفه امروز ما نشر فرهنگ اصیل و حقیقی ایثار و شهادت و جهادگری است.

در این مراسم جانبازان کارمند و اعضای هیات علمی دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

در دانشگاه کاشان 53  استاد و کارمند جانباز به فعالیت مشغول هستند.

 

نظر شما :