برگزاری نمایشگاه نقش دل مجموعه دست بافته های استاد لطفی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۴ کد : ۳۰۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۵
رئیس دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان از گشایش نمایشگاه "نقش دل" مجموعه دست بافته های استاد لطفی در این دانشگاه خبر داد.
 

رئیس دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان از گشایش نمایشگاه "نقش دل" مجموعه دست بافته های استاد لطفی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر علی عمرانی پور افزود: در این نمایشگاه نمونه‌ای از آثار نفیس و ارزشمند عشایر که عموماً دارای ارزش موزه‌ای و نفیس است ارائه شده است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از یکصد اثر هنرهای سنتی و صنایع دستی عشایر ایران که توسط این استاد گروه فرش دانشگاه کاشان گردآوری شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه آثار سنتی همچون جاجیم، کیف، فرش، پارچه دستباف، گلیم سوزنی و تابلو فرش ارائه شده است.

عمرانی‌پور، هدف از برپایی نمایشگاه دست‌بافته‌های ایرانی را معرفی گره‌ها و دست‌بافته‌های فراموش شده و ناشناخته ایران عنوان کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه گام موثر و مثبتی در راه فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن محصولات صنایع دستی ایران بعنوان نمادی از فرهنگ، تمدن، سنن و آداب و رسوم ایرانیان است که حفظ و اشاعه آن به نسل‌های آینده ضروری است.

این نمایشگاه تا ششم خرداد ماه در محل نگارخانه دانشکده معماری و هنر ، ساختمان دکتر اسلامی طبقه همکف برای بازدید علاقمندان دایر است.

 

نظر شما :