اصلاحیه فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۲ کد : ۳۰۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۰
اصلاحیه فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری

به نام خدا

فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری

سال تحصیلی 93-94 دانشگاه کاشان

 

  بدینوسیله به اطلاع می رساند دانشگاه کاشان براساس آئین نامه «ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های بالاتر» مصوب 1390/2/5 شورای هدایت استعدادهای درخشان (آیین نامه شماره 22354/و مورخ 1391/3/2 و شیوه نامه اجرایی 22444/21 مورخ 1392/2/22 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین دانش آموختگان و دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 93-94 در رشته های زیر دانشجوی دکتری می پذیرد.

1)حقوق جزا و جرم شناسی، 2)علوم و معارف نهج البلاغه، 3)علوم قرآن و حدیث، 4) شیمی- شیمی فیزیک،
 5)شیمی- شیمی آلی، 6) شیمی- شیمی تجزیه، 7) شیمی- شیمی معدنی، 8) ریاضی- جبر (نظریه گروه ها)، 9) نانوفیزیک، 10) فیزیک- فیزیک هسته ای، 11) فیزیک- فیزیک حالت جامد، 12) فیزیک- فیزیک اتمی و مولکولی (لیزر)، 13) فیزیک- فیزیک اتکی و مولکولی (پلاسما)، 14) فیزیک- فیزیک ذرات بنیادی، 15) نانوشیمی- نانو مواد معدنی، 16) مهندسی برق- قدرت، 17) مهندسی برق- کنترل، 18) مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی(مکانیک جامدات)، 19) مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی، 20) مهندسی مکانیک- ساخت و تولید، 21)مهندسی معدن- اکتشاف، 22)مهندسی معدن- استخراج،
23)مهندسی کامپیوتر- مهندسی نرم افزار، 24)مهندسی کامپیوتر- هوش مصنوعی، 25)مهندسی شیمی،
26)مهندسی علوم و فناوری نانو- نانوالکترونیک، 27)بیابان زدایی، 28)آبخیزداری (علوم و مهندسی آبخیزداری)، 29) زبان و ادبیات فارسی، 30) زبان و ادبیات عرب، 31) جامعه شناسی- جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران

 

شرایط عمومی داوطلبان:

1- پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2- دارا بودن صلاحیت عمومی به تشخیص هیأت مرکزی گزینش دانشجو.

3- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد.

 

شرایط اختصاصی داوطلبان:

دانشجویان نیمسال چهارم و دانش آموختگان دوره های روزانه و شبانه کارشناسی ارشد باید به لحاظ میانگین کل دوره جزء رتبه های اول تا سوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی- پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجو) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد باشند. در مورد دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد آموزش محور ارائه مقاله مستخرج از پایان نامه موضوعیت نداشته و به این لحاظ ارائه مقاله علمی پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی کفایت دارد.

تبصره 1- در مورد دانش آموختگان کارشناسی ارشد، معدل کل باید با احتساب نمره پایان نامه و برای دانشجویان نیمسال چهارم بدون احتساب نمره پایان نامه ملاک رتبه بندی آموزشی باشد. در هر صورت استفاده از این تسهیلات منوط به دفاع از پایان نامه با درجه عالی خواهد بود.

تبصره 2- در صورتی که تعداد هر ورودی در هر کد رشته- محل در دوره کارشناسی ارشد تا 5 نفر باشد، صرفاً رتبه اول، چنانچه ظرفیت پذیرش بین 6 تا 10 نفر باشد، رتبه های اول و دوم و برای 11 نفر و بالاتر، رتبه های اول تا سوم می توانند متقاضی پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری باشند.

تبصره 3- طرح ملی، اثر بدیع یا تالیف و طرح پژوهشی تقاضا محور (براساس نیاز یک دستگاه) با تایید معاونت پژوهشی و فناوری وزارت، می تواند جایگزین مقاله شود.

 

توضیحات مهم:

1- براساس آئین نامه، مدارک متقاضیانی قابل بررسی خواهد بود که تاریخ دانش آموختگی ایشان از 1390/7/1 لغایت 1393/6/31 باشد.

2- پذیرش بدون آزمون دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیتها و سوابق داوطلبین و انجام مصاحبه صورت می پذیرد. بدیهی است ارسال مدارک، هیچ گونه حقی برای دواطلب ایجاد نخواهد کرد.

3- اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوطه برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

4- پذیرش دانشجویان دکتری بدون آزمون در هر رشته- گرایش منوط به ثبت­نام قبول­شدگان آزمون دکتری سال تحصیلی 1393 در آن رشته- گرایش می­باشد.

5- دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند درصورتیکه پس از ثبت نام از تحصیل منصرف شوند ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان خواهند بود.

متقاضیان می بایست کلیه مدارک موردنیاز به شرح زیر را حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه مورخ 1393/2/18 با پست پیشتاز به نشانی کاشان، بلوار قطب راوندی، دانشگاه کاشان، مدیریت تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان- کد پستی 51167-87317 ارسال و رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. درج عبارت «مربوط به پذیرش بدون آزمون دکتری» و نیز نام رشته- گرایش مورد تقاضا بر روی پاکت پستی الزامی است.

 

مدارک مورد نیاز:

1- فرم تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون دکتری

2- گواهی رتبه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد

3- یک نسخه از کلیه فعالیتهای پژوهشی شامل مقاله، کتاب و ...

4- ریزنمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد (آن دسته از متقاضیانی که دانش آموخته دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند می بایست ریزنمرات مقطع کاردانی را نیز ارسال نمایند).

5- تصویر گواهی فراغت از تحصیل مقاطع دانشگاهی

6- تصویر صفحه اول پایان نامه کارشناسی ارشد (صفحه صورتجلسه- ویژه دانش آموختگان کارشناسی ارشد)

7- تصویر مدرک زبان (در صورت وجود) که در ان نمره اخذ شده مشخص باشد.

8- یک نسخه از مدارک مربوط به افتخارات و جوایز علمی (در صورت وجود)

9- یک نسخه کپی از کلیه صفحات شناسنامه

10- تصویر کارت ملی(پشت و رو)

11- تصویر مدرک وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)

12- پیرو دو اطلاعیه اخیر فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بدینوسیله به اطلاع متقاضیان می­رساند، میزان حق ثبت نام به شرح زیر اصلاح گردید.

مبلغ ثبت نام

دانشجویان و دانش آموختگان

دانشگاه کاشان

سایر دانشگاهها

کارشناسی ارشد

250.000 ریال

500.000 ریال

دکتری

400.000 ریال

800.000 ریال

 

 حساب «درآمدهای معاونت آموزشی دانشگاه کاشان» در بانک تجارت- شعبه دانشگاه کاشان به شماره 1609065725 با شماره شناسه پرداخت 000160906572552 جهت واریز مبلغ حق ثبت نام می­باشد.

 متقاضیانی که وجه ثبت نام را براساس اطلاعیه فراخوان اولیه واریز کرده­اند، فرم شماره 4 را نیز تکمیل و به همراه مدارک ارسال یا به شماره 03615513011 فاکس نمایند تا مبلغ اضافی واریزی، به حسابشان مسترد شود.

   توضیح: داوطلبان دعوت شده جهت مصاحبه می بایست مدارک مربوط به موارد 5 تا 11 را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند.

 

مدارک ارسالی و وجه واریزی به هیج وجه مسترد نمی گردد. داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به قسمت استعدادهای درخشان معاونت آموزشی در سایت دانشگاه مراجعه و برای رفع ابهامات فقط از ساعت 11 الی 12 یا 14 الی 15 روزهای شنبه تا چهارشنبه با دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان با شماره تلفن 03615912287 تماس حاصل فرمایند.

 

مدیریت تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان



نظر شما :