برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین روزشهید امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه کاشان

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۶ کد : ۳۰۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۶
مراسم بزرگداشت شهید علی خلیلی، شهید امر به معروف و نهی از منکر در مسجد دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

مراسم بزرگداشت شهید علی خلیلی، شهید امر به معروف و نهی از منکر  در مسجد دانشگاه کاشان برگزار شد.

امام جمعه شهر نوش آباد در این مراسم، عالی ترین سرمایه را برای یک عبد محب پروردگار دین دانست و افزود: هرکس معرفت وشناخت بیشتری داشته باشد تواضع بیشتری در بارگاه حق تعالی دارد و برای اینکه این خصلت در جامعه جاری شود بایستی امربه معروف ونهی ازمنکر کرد.

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: دین اسلام عزیز است چراکه دست بندگان را دردستان خداوند میگذارد و آنقدر مقدس است که برای تبلیغ و ترویج آن رسول خدا (ص) فرمودند: اگر خورشید را در دست راست وماه را درست چپ من قرار دهند از دعوت به توحید دست برنخواهم داشت .

وی در ادامه با اشاره به کلمه 374 از کلمات قصاردر نهج البلاغه امیر المومنین حضرت علی (علیه السلام) افزود: امام در ارزش فریضه امربه معروف ونهی ازمنکرمی فرمایند: همهاعمال صالحه وحتی جهاد در راه خدا در برابر امربه معروف و نهی از منکر به میزان قطره ای است در برابر دریا.

حجت الاسلام علوی در پایان به ویژگی ها وشرایط امربه معروف اشاره کردوافزود : این فریضه یک تکلیف است و طبق روایات معصومین اگر فوت شود دعاهایتان مستجاب نمی شود و اشرار برشما مسلط می شوند.

 این مراسم که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تشکل دانشجویی انجمن مستقل برگزار شد، بیانیه ای از سوی نماینده دانشجویی در اعلام حمایت از اجرایی شدن فریضه امربه معروف توسط آحاد مردم و دانشجویان قرائت شد.

 

نظر شما :