کارگاه آموزشی مضمار برگزار شد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۶ کد : ۳۰۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۶۰
کارگاه آموزشی مضمار با حضور دکتر حسین عرب اسدی در پژوهشکده اسانس قمصر دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

کارگاه آموزشی مضمار با حضور دکتر حسین عرب اسدی در پژوهشکده اسانس قمصر دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدرس طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در اولین جلسه از کارگاه با اشاره به مکانیزم های خود درگیری(تفکر) اظهار داشت: مکانیزم های تفکر شامل نیاز، هدف و نتیجه هستند و برای حرکت باید هدف مشخص کنیم و برای هدف نیازسازی کنیم ، نه اینکه پس از نیازسنجی هدف مشخص کنیم ، چون نیاز یک نقص درونی و هدف مزیت بیرونی است.

دکتر حسین عرب اسدی اظهار داشت: هدف انگیزه می دهد که حرکت کنیم و نتیجه انگیزه می دهد که ادامه حرکت را برویم.

وی در کلاسی با عنوان مطالعه و بحث درباره کتاب آزادی معنوی برای سطح سوم گفت: قرآن انسان را به سه دسته تقسیم می کند؛ متقین، منافقین و کافرین که خطر منافقین بیش از کافران است. وی تاکید کرد: که منافقان ظواهر دین را رعایت می کنند یعنی هم با مومن و هم با کافر ارتباط دارند.

در بخش دیگری دانشجویان سوالات خود را در رابطه با موضوعات مورد مطالعه در کلاس های مباحثه خود مطرح کردند و استاد به آنها پاسخ داد.

 عرب اسدی در بخش عملی کارگاه روش های مطالعه و خلاصه برداری را بیان کرد و بصورت عملی روش مطالعه، خلاصه برداری و میزان فهم و بیان دانشجویان را در قالب معرفی منبعی انتخاب داوطلب از بین دانشجویان به مسابقه گذاشت و به برندگان این قسمت هدایایی اهدا شد.

 مدرس دانشگاه امام صادق(ع ) در کلاس فنون مطالعه وخلاصه برداری ، بهترین روش مطالعه را مطالعه با چشم عنوان کرد و افزود: برای فهم و تفکر در مطلب ابتدا باید هرم مبحث را مطالعه و روخوانی کرد و سپس اگر جایی مشکل بود بیشتر در مورد آن فکر یا سوال کرد.

 موضوع آخرین جلسه از کارگاه مضمار این هفته اهمیت امربه معروف و نهی از منکر و ملزومات آن بود ایشان چهارعنصر برای این امر مهم را آمر، مامور، فضای امرو موضوع امر برشمردند.

پایان بخش کارگاه مضمار تحلیل ماسئل سیاسی روز و پاسخگویی به سوالات دانشجویان در این رابطه بود .

 این کارگاه که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان برگزار شد 30 نفر از فعالین کانون ها وتشکل های دانشگاه کاشان حضور داشتند.

 

 

نظر شما :