دانشمند بین المللی ریاضی: پیشرفت دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان تحسین برانگیز است

۲۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۶ کد : ۳۰۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۶۷
دانشمند بین المللی ریاضی گفت: خوشبختانه دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان دراین چند سال پیشرفت های خوبی داشته که قابل تحسین است.
 

دانشمند بین المللی ریاضی گفت: خوشبختانه دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان دراین چند سال پیشرفت های خوبی داشته که قابل تحسین است.

دکتر جواد مشرقی در دانشگاه کاشان اظهار داشت: این دانشکده استادان مطرحی در سطح جهانی دارد و توانسته دانشحویان خوبی در علم ریاضی تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران در آموزش علم ریاضی تلاش های زیادی را دارد افزود: دریافت جایزه فیلدز توسط خانم میرزا خانی یکی از ریاضیدانان ایرانی از افتخارات ایران است که به عنوان اولین زن دنیا موفق به کسب برترین جایزه جهانی ریاضی شد.

وی خاطر نشان کرد: «فیلدز» معتبر‌ترین جایزه ریاضی‌ است که از سوی کنگره جهانی ریاضی‌دانان اعطا می شود و معادل نوبل ریاضی است.

دکتر مشرقی خاطر نشان کرد: این افتخار نشان می دهد که به لحاظ آموزش بسیار خوب کار کرده ایم ولی به لحاظ تحقیقاتی به سیر صعودی نیاز داریم که استادان و دانشجویان بر اساس تحقیق بتوانند کارشان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیشرفت ریاضیات نسبت به سایر رشته ها نیاز به امکانات کمتری دارد افزود: یکی از مشکلات عدم دسترسی به منابع است که بایستی کتابخانه مجهزی در دانشگاهها برای دسترسی به منابع تحقیقاتی برای استادان و دانشجویان فراهم شود.

وی ارتباطات علمی را لازمه توسعه علم دانست و خاطر نشان کرد: هرچه بیشتر برگزاری کنفرانس ها و مراودات علمی بیشتر باشد نتیجه بهتری دریافت خواهیم کرد.

دکتر جواد مشرقی متولد 1347 کاشان  است که دوره دبیرستان را در کاشان ، لیسانس را در رشته الکترونیک در و فوق لیسانس را در رشته ریاضی در دانشگاه تهران و دوره دکترایش را در دانشگاه مک گیل کانادا گذرانده است.

این استاد موفق در دانشگاه لاوال کانادا شهر کبک مشغول به فعالیت می باشند.

از دکتر مشرقی تاکنون بیش از 10 کتاب به چاپ رسیده و چندین جلد نیز در دست چاپ دارد.

این استاد موفق هر چند وقت یکبار به ایران در دانشگاه های کاشان، تهران، اصفهان، مرکز تحقیقات کرمان، زنجان، و ارومیه برای انجام کارهای تحقیقاتی سفر دارند.

نظر شما :