دکتر زراعت: کاشان با ایجاد رصد خانه ملی به شهر بین المللی تبدیل می شود

۲۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۲ کد : ۳۰۶۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۴
سرپرست دانشگاه کاشان گفت:با ایجاد رصدخانه ملی آینده کاشان متحول و به یک شهر بین المللی تبدیل خواهد شد.
 

سرپرست دانشگاه کاشان گفت:با ایجاد رصدخانه ملی آینده کاشان متحول و به یک شهر بین المللی تبدیل خواهد شد.

دکتر عباس زراعت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه بین المللی در قله گرگش منطقه کامو ایجاد می شود و  فرصتی مناسب برای ارتباط علمی منجمان و دانشمندان  است.

وی از ایجاد پژوهشکده رصدخانه ملی در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: با هماهنگی انجام شده با پروفسور منصوری مجری طرح کلان رصدخانه ملی،  زمینی به مساحت پنج هکتار برای ساخت این پژوهشکده در دانشگاه کاشان در نظر گرفته شده است که با کمک خیرین این پژوهشکده ساخته خواهد شد.

دکتر زراعت ایجاد شهر اپتیک شرکت دانش بنیان را از دیگر طرح های در دست اقدام این دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: درصدد هستم تا دانشگاه کاشان و این شهرستان به عنوان منطقه بین المللی معرفی شود.

وی تعامل با صنعت را در راستای توسعه علمی بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: متاسفانه در این زمینه بسیار دانشگاهها ضعیف عمل کرده اند و سعی بر این است تا با همایش و نشست تخصصی با حضور صاحبان صنایع و مسئولین و پژوهشگران زمینه ارتباط هر چه بیشتر علم با صنعت را فراهم کرد.

 سرپرست دانشگاه کاشان، قانون گرایی را از جمله اهداف این دانشگاه بیان کرد و گفت: برای روند اجرای هر چه بهتر برنامه ها، بایستی بر اساس قانون عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: جذب اعضای هیات علمی با کیفیت و پژوهشگران و نخبگان از برنامه های پیش روی این دانشگاه است.

دکتر زراعت، اتحاد وانسجام را لازمه توسعه دانست و افزود: سعی بر این است تا با فراهم کردن محیط آرام و بدون دغدغه فعالیت ها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان از نظر کمی رشد خوبی داشته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر بایستی به کیفیت ها پرداخت و حرکت هایمان را در این راستا بر مبنای کیفیت قرار داده و خروجی داشته باشیم.

وی اخلاق محوری را دردانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اخلاق محوری در پژوهش، آموزش و مدیریت دانشگاه لازم است و اگر بتوانیم کارمندی داشته باشیم که اخلاق محور باشد جامعه ما راه سالم را پیدا می کند.

سرپرست دانشگاه کاشان جامعه محوری را از دیگر برنامه های پیش روی دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: گسستی عمیق بین مجموعه مدیریت دانشگاه با شهر بود که سعی کردیم تا با ارتباط بین امام جمعه، نماینده، فرماندار، و شهردار و اعضای شورای شهر بتوانیم در راستای توسعه کاشان گام برداشته و در مدیریت شهری نقش علمی ایفا کنیم.

 

نظر شما :