نماینده مجلس: فرصت سرمایه گذاری در کاشان فراهم است

۲۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۹ کد : ۳۰۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۷
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت سرمایه گذاری در کاشان فراهم است.
 

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت سرمایه گذاری در کاشان فراهم است.

 عباسعلی منصوری در نخستین نشست تخصصی چالش ها، فرصت ها و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری کاشان اظهار داشت: بدون حضور مردم، سرمایه گذاری برای توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور ثمر بخش نیست.

وی خاطر نشان کرد: کاشان بلحاظ جغرافیایی و اقتصادی از مزیت های فراوان برخوردار است که ایجاب می کند از این فرصت ها بدرستی استفاده شود.

 وی با بیان اینکه کاشان یکی از نقاط گردشگری کشور است، اضافه کرد: می توان با یک نگاه ویژه به این منطقه در کنار شهرهای شیراز و اصفهان آن را به قطب گردشگری کشور برای بازدید توریستهای داخلی و خارجی تبدیل کرد.
 

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که منطقه کاشان در مسیر شاهراه و مسیر ترانزیتی قرار دارد می توان با ایجاد صنایع مختلف با کمک بخش خصوصی، زمینه رشد توسعه اقتصادی منطقه را فراهم کرد.

وی به منطقه ویژه اقتصادی کاشان اشاره کرد: این منطقه که به عنوان بندر خشک در نظر گرفته شده است  فرصت مناسب برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی،  راه اندازی رصدخانه ملی را از طرحهای مهم در راستای توسعه این شهرستان بیان کرد و افزود: این طرح ملی که به همت پروفسور منصوری و با همکاری دانشگاه کاشان در دست اقدام است در منطقه خاورمیانه بی نظیر و دانشمندان مختلفی را اقصا نقاط جهان می تواند جذب کند.

 منصوری گفت: کاشان به عنوان قطب نساجی به ویژه فرش ماشینی کشور شناخته می شود و این مهم فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در این بخش برای ایجاد اشتغال است.

وی تولید ماهیان زینتی را از دیگر فرصت ها و پتانسیل های این شهر برای جذب سرمایه گذاران ذکر کرد و افزود: با ایجاد شهرک ماهیان زینتی در منطقه راوند که به عنوان قطب ماهیان زینتی مطرح است کمک بسزایی در توسعه اقتصادی و گردشگری دارد.

 نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دانشگاه ها در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور، گفت: دانشگاه کاشان با بیش از 40سال سابقه می تواند این شهرستان را در توسعه، آبادانی و عمرانی بلحاظ علمی یاری کند.

 

نظر شما :