جشن پیش‌دانشگاهی دانشگاه کاشان با ۱۳۰۰ دانشجوی جدیدالورود

۰۴ مهر ۱۳۸۶ | ۱۳:۴۵ کد : ۳۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۹
یکشنبه اول مهرماه سال ۸۶ خورشیدی در فضایی لبریز از صفا و صمیمت در بعد از ظهر یازدهمین روز از ماه رحمت و برکت، رمضان المبارک، ۱۳۰۰ دانشجوی جدیدالورود دانشگاه کاشان، آغاز تحصیلات دانشگاهی خود را جشن گرفتند. در این مراسم که در سالن ورزشی دانشگاه برپا شد آیت‌ا... نمازی نماینده ولی فقه و امام جمعه کاشان در سخنانی با تأکید بر اهمیت آموختن علم در مکتب اسلام، لزوم امتزاج علم با معرفت و آموزه‌های دینی را بر شمرد و گفت اگر علم در خدمت اهداف والای انسانی نباشد دارای ارزش نیست. همة علوم و همة حرکات و رفتار انسانی تنها در مسیر خدایی آن دارای منزلت و اهمیت می‌‌شود. دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، رئیس دانشگاه هم با تبریک ورود دانشجویان به دانشگاه کاشان گفت دانشگاه کاشان همة توانش را به عنوان یک دانشگاه با کیفیت مطلوب به کار خواهد بست تا بستر رشد و شکوفایی شما در آن مهیا باشد. وی با بر شمردن شاخصه‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه کاشان همت و عزم بلند دانشجویان مؤمن، مسلمان و سخت‌کوش ایرانی را در برهه کنونی که تکیه سند چشم‌انداز توسعه کشور بر پایة دانایی محوری است، مورد تأکید قرار داد. حجت‌الاسلام عباس خادمیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هم به دانشجویان خیر مقدم گفت و آنان را به بهره‌‌گیری از محضر درس و استاد و دانشگاه و افزودن آموخته‌های علمی و اندوخته‌های معرفتی و دینی توصیه کرد و آمادگی دفتر نهاد و تشکل‌های زیر مجموعه آن را برای خدمت‌رسانی به دانشجویان اعلام کرد. پخش نماهنگ‌هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس و شرکت دانشجویان در کنکور سراسری ورود به دانشگاه و نیز پخش فیلم‌هایی از معرفی و توصیه‌های معاونین دانشجویی و فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اداری و مالی و نیز اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های اردوی پیش دانشگاهی بود. پس از پایان برنامه‌ها که در آن حسینعلی حاجی فرماندار، حسین فربد رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان حضور داشتند، دانشجویان روزه‌دار بعد از پایان مراسم، نماز جماعت مغرب و عشا را در مسجد دانشگاه به امامت آیت‌ا... نمازی اقامت کردند و سپس در ضیافت افطار دانشگاه حضور یافتند.

یکشنبه اول مهرماه سال 86 خورشیدی در فضایی لبریز از صفا و صمیمت در بعد از ظهر یازدهمین روز از ماه رحمت و برکت، رمضان المبارک، 1300 دانشجوی جدیدالورود دانشگاه کاشان، آغاز تحصیلات دانشگاهی خود را جشن گرفتند. در این مراسم که در سالن ورزشی دانشگاه برپا شد آیت‌ا... نمازی نماینده ولی فقه و امام جمعه کاشان در سخنانی با تأکید بر اهمیت آموختن علم در مکتب اسلام، لزوم امتزاج علم با معرفت و آموزه‌های دینی را بر شمرد و گفت اگر علم در خدمت اهداف والای انسانی نباشد دارای ارزش نیست. همة علوم و همة حرکات و رفتار انسانی تنها در مسیر خدایی آن دارای منزلت و اهمیت می‌‌شود.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، رئیس دانشگاه هم با تبریک ورود دانشجویان به دانشگاه کاشان گفت دانشگاه کاشان همة توانش را به عنوان یک دانشگاه با کیفیت مطلوب به کار خواهد بست تا بستر رشد و شکوفایی شما در آن مهیا باشد. وی با بر شمردن شاخصه‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه کاشان همت و عزم بلند دانشجویان مؤمن، مسلمان و سخت‌کوش ایرانی را در برهه کنونی که تکیه سند چشم‌انداز توسعه کشور بر پایة دانایی محوری است، مورد تأکید قرار داد.

حجت‌الاسلام عباس خادمیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هم به دانشجویان خیر مقدم گفت و آنان را به بهره‌‌گیری از محضر درس و استاد و دانشگاه و افزودن آموخته‌های علمی و اندوخته‌های معرفتی و دینی توصیه کرد و آمادگی دفتر نهاد و تشکل‌های زیر مجموعه آن را برای خدمت‌رسانی به دانشجویان اعلام کرد.

پخش نماهنگ‌هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس و شرکت دانشجویان در کنکور سراسری ورود به دانشگاه و نیز پخش فیلم‌هایی از معرفی و توصیه‌های معاونین دانشجویی و فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اداری و مالی و نیز اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های اردوی پیش دانشگاهی بود.

پس از پایان برنامه‌ها که در آن حسینعلی حاجی فرماندار، حسین فربد رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان حضور داشتند، دانشجویان روزه‌دار بعد از پایان مراسم، نماز جماعت مغرب و عشا را در مسجد دانشگاه به امامت آیت‌ا... نمازی اقامت کردند و سپس در ضیافت افطار دانشگاه حضور یافتند.

 

           

 

 

        

 

 

            

 

 

 

 


نظر شما :