اعلام برنامه های سلامت مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه کاشان

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۵ کد : ۳۰۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۹
مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: به مناسبت هفته سلامت مرکز مشاوره دانشجویی این دانشگاه برنامه های مختلفی را برگزار می کند.
 

سید حسین حسینی، برگزاری کارگاههای آموزشی برای دانشجویان و اساتید، نصب بنرهای آموزشی در سطح دانشگاه، دایر نمودن ایستگاه سلامت در دانشکده ها در طول هفته و توزیع بسته های آموزشی ، ارسال پیامک در طول هفته به دانشجویان عضو سامانه اطلاع رسانی مرکز مشاوره ، ارسال پیغام با موضوع خودمراقبتی و سلامت به اتوماسیون کارمندان در طول هفته را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.

وی افزود: این برنامه ها در راستای ارتقاء فرهنگ سلامت و شادابی در بین دانشجویان و کارمندان برگزار می شود.

سید حسین حسینی با اشاره به هفته سلامت امسال با شعار "یک عمر سلامت با خود مراقبتی " اظهار داشت: خود مراقبتی به معنای کسب مهارت‌ها و توانمندی‌های فردی از راه مشاوره، مطالعات پزشکی، رعایت موارد بهداشتی، تغذیه و ورزش بوده که می‌توان از این طریق از ابتلا به بیماری‌های گوناگون پیشگیری کرد.

خودمراقبتی اقدامات و فعالیت‌های آگاهانه، آموخته شده و هدفداری است که فرد به منظور حفظ حیات و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت خود و خانواده اش انجام می دهد. خودمراقبتی قسمتی از زندگی روزانه مردم و شامل مراقبتی است که به فرزندان، خانواده، دوستان، همسایگان و اجتماعات محلی نیز گسترش می‌یابد. در واقع خودمراقبتی شامل اعمالی است که مردم انجام می‌دهند تا تندرست بمانند، از سلامت ذهنی و جسمی خود نگهداری کنند، نیازهای اجتماعی و روانی خود را برآورده سازند، از بیماری ها یا حوادث پیشگیری کنند،‌ ناخوشی‌ها و وضعیت‌های مزمن را  بهبود بخشند و نیز از سلامت خود بعد از بیماری حاد و یا ترخیص از بیمارستان حفاظت کنند.

هفته سلامت از روز دوشنبه مورخ 93/2/1 شروع و تا یکشنبه 93/2/7 ادامه دارد.

 

 

نظر شما :