سرپرست دانشگاه کاشان: بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی حضرت فاطمه (س) است

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۴ کد : ۳۰۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۳۰
سرپرست دانشگاه کاشان گفت:حضرت زهرا (س) الگوی عملی و عینی برای زنان مسلمان است که می تواند در همه زمینه ها سرمشق نسل امروز و فردا قرار گیرد.
 

سرپرست دانشگاه کاشان گفت:حضرت زهرا (س) الگوی عملی و عینی برای زنان مسلمان است که می تواند در همه زمینه ها سرمشق نسل امروز و فردا قرار گیرد.

دکتر عباس زراعت در مراسم روز بزرگداشت روز زن در جمع بانوان کارمند این دانشگاه اظهار داشت: امید است همه ما بتوانیم از مکتب بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بهره معنوی ببریم و بتوانیم زندگی خود را برپایه ارزش هایی که آن بزرگوار برای ما به ارث گذاشته تنظیم کنیم.

وی به عمر کوتاه حضرت فاطمه زهرا اشاره کرد و افزود: این زندگی کوتاه، ارزشی به وسعت تاریخ بشریت داشت که درخشش برق حیاتش، روشنگر راه انسان های سالک به سوی حق و معنویت شد.

وی اخلاق نیکو را از مهمترین سجایای بانو حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشت خاطر نشان کرد: اگر بتوان مقدار کمی از سجایای اخلاقی آن بزرگوار را در زندگی خود پیاده کنیم ما هم می توانیم باقی باشیم.

با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا مایه مباهات و افتخار زنان است افزود: حضرت فاطمه زهرا (س)  الگویی کامل و بی بدیل است، لذا زنان باید سجایای اخلاقی این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار داده و به فرزندان ونسل جوان خود  نیز منتقل نمایند.

سرپرست دانشگاه کاشان، تبیین ابعاد شخصیتی این با نوی بزرگ جهان اسلام را لازم دانست و اظهار داشت: وظیفه بانوان دانشگاهی است که در این زمینه ها تحقیق کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا و روز زن گفت: زن آئینه جمال الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر امامی حضرت فاطمه زهرا را اسوه محبت بخشش و ایثار ذکر کرد و افزود: زنان رکن اصلی خانواده و شالوده ی اصلی اجتماع بوده و در تربیت نسل های آینده نقش مهمی را بر عهده دارند .

وی خاطر نشان کرد:سلوک اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا(س) در زوایای زندگی شخصی و اجتماعی شان، برای ما ترسیم خط و فرهنگ زندگی است و یکی از اساسی ترین عواملی که باید به وسیله آن سبک زندگی خود را اصلاح کنیم، الگو گیری از معصومین و ائمه اطهار(ع) است.

 اجرای سرود گروه نابینایان کاشان و قرعه شکی از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) و اهدا هدیه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

نظر شما :