پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت کشور است

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۴ کد : ۳۰۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۳
شهردار کاشان گفت: تحقیق و پژوهش درعرصه های مختلف یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبة یک کشور است.

شهردار کاشان گفت: تحقیق و پژوهش درعرصه های مختلف یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبة یک کشور است.

مهندس سید محمد ناظم رضوی در نشست دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با اعضای شورای اسلامی این شهر، با بیان اینکه در مقولات شهری جای پژوهش خالی است اظهار داشت: کلید اصلی رشد و توسعه ملت ها، تحقیق و پژوهش درعرصه های مختلف است.

وی یکی از نیازهای مردم شهر کاشان را استان شدن این شهر ذکر کرد و افزود: دانشگاه با انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی  نقش مهمی را می تواند در این زمینه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش روحیه خودباوری و دغدغه به مسایل شهر در تمامی ادارات و سازمان ها باید ارتقاء یابد و دیدگاهها و نظراتشان را برای توسعه شهر ارائه دهند.

شهردار کاشان توسعه فرهنگ و افزایش نشاط و ارتقاء روحیه جمعی و گروهی را از عوامل موثر در رشد و آبادنی شهرها بیان کرد و افزود: خوشبختانه شهر کاشان با دارا بودن پتانسیل ها و قابلیت هایی همچون دانشگاه ها و افراد متخصص در زمینه های مختلف عمرانی ، معماری و  فرهنگی،  می تواند تاثیربسزایی  در توسعه شهر داشته باشد.

مهندس ناظم رضوی ایجاد پارک و فناوری را در شهر کاشان ضروری دانست و اظهار داشت: با توافقات صورت گرفته در صورت اخذ اعتبارات این پارک در شهر کاشان ایجاد می شود.

شهردار کاشان، پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از دانشگاه، شهرداری و شورای اسلامی شهر را درخواست نمود.

در این نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای نیازها و توسعه شهر کاشان بیان داشتند.

در این نشست یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان نیز به عبور خیابان انتهای میدان صنعت به دانشگاه اشاره کرد و گفت: با احداث دو بلوار جدید، دانشگاه از سه محور دسترسی به مسیر ارتباطی پیدا خواهد کرد و برای دانشگاه در ضلع جنوبی آن حدود 4500 متر مشرفیت در نظر گرفته شده است و همکاری برای اخذ سندهای مالکیت مکان های بالا دست دانشگاه صورت خواهد گرفت و به طور قطع عبور این بلوار در رشد و توسعه آینده دانشگاه نیز نقش بسزایی خواهد داشت.



نظر شما :