نشست سرپرست دانشگاه کاشان با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۴ کد : ۳۰۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۳۳
اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان دیدار کردند.
 

سرپرست دانشگاه کاشان به همراه هیات همراه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان دیدار کردند.
 


سرپرست دانشگاه کاشان در این دیدار با تبریک روز ولادت فاطمه زهرا و سالروز ولادت حضرت امام (ره) ، با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) که دانشگاه مبداء همه تحولات است و از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعین شود ابراز امیدواری کرد: تا با تعامل و همکاری بین مجموعه دانشگاهی و مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر، بتوان رشد و شکوفایی کاشان را در تمامی زمینه ها شاهد بود.

دکتر عباس زراعت به 280 عضو هیات علمی و حدود هفت هزار و 500 دانشجوی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این دانشگاه 180 رشته تحصیلی وجود دارد که 38 رشته در دوره دکترا و 79 رشته نیز در دوره کارشناسی ارشد و بقیه در دوره کارشناسی است.


 

وی تعداد مجلات علمی این دانشگاه را 12 مجله ذکر کرد و اظهار داشت: حدود 470 مقاله ISI, ISC از اعضای هیات علمی این دنشگاه در سال گذشته به چاپ رسیده است.

سرپرست دانشگاه کاشان به تشکیل ستاد خیرین در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این ستاد به لحاظ جذب کمک های مردمی، رتبه نخست را در بین دانشگاههای وزارت علوم دارد.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: از محل کمک های خیرین 20 هزار مترمربع و از محل اعتبارات دولتی 16 هزار و 600 متر مربع فضای آموزشی در این دانشگاه در دست اجراست.

سرپرست دانشگاه کاشان به تاسیس بخش بین الملل در این ستاد اشاره کرد و افزود: سعی بر این است که با شروع کار این بخش بتوان در آینده یک رقابت بسیار مفیدی را د ر ارتباط  با دانشگاههای خارج از کشور داشته باشیم.

دکتر زاعت، ارتقاء دانشگاه به رتبه پنجم در بین دانشگاههای کشور را از جمله اهداف سال 1404 این دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: بر اساس ارزیابی پایگاه بین المللی QS این دانشگاه در رتبه شیمی رتبه پنجم و بر اساس وبومتریک رتبه 11 و بر اساس پایگاه ISI رتبه هفدهم را دارد.

وی خاطر نشان کرد: قابلیت ها و پتانسیل هایی که در این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی پژوهشی و ایجا پژوهشکده ها ودانشکده ها و نیروی انسانی دارد وبا ارائه طرح های تحقیقاتی متناسب با نیازهای این شهر، می تواند کمک بسیار مناسبی برای ارتقاء مدیریت شهری و رفع مشکلات شهر موثر باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه در هر شهری می تواند موجب رشد و تکامل شهر و منشاء خیرات و برکات زیادی باشد افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی،  جامعه علمی دانشگاه می تواند بسیار سرنوشت ساز در اقتصاد مقاومتی باشد.

حاج علی رسول زاده  به تولید علم همراه با اقتصاد و تولید ثروت تاکید کرد و افزود: بایستی با همدلی و ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با جامعه دانشگاهی بتوان به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و رشد و شکوفایی شهر کاشان دست یافت.

 


نظر شما :