امام جمعه کاشان: فساد جامعه معلول فساد خانواده است

۲۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۱ کد : ۳۰۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۶
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: فساد جامعه، معلول فساد خانواده است.
 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: فساد جامعه را معلول فساد خانواده است.

آیت الله عبدالنبی نمازی در جمع استادان دانشگاه کاشان اظهار داشت: اگر بخواهیم از یک جامعه سالم برخوردار باشیم، باید انسان های سالم و صالح داشته باشیم.

وی انسان را مرید و مختار دانست و گفت: با زور، تهدید، قوای امنیتی و انتظامی نمی توان انسان را سر جای خود نشاند.

وی افزود: برای سلامت جامعه باید مراقب آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان که بیشترین سرکشی ها و تعرض ها به خاطر احساسات و هوای نفس از آنها سر می زند، باشیم.

بگفته وی اگر انسان تربیت و عالم بشود همه چیز جای خود قرار می گیرد و اگر انسان جاهل، ضعیف و یا فاسد باشد بی نظمی جامعه به دیگران هم سرایت می کند.

آیت الله نمازی خاطر نشان کرد : جامعه از کنار هم قرار گرفتن خانواده ها بوجود می آید و بنابراین سلامت جامعه در گرو خانواده سالم و خانواده سالم در گرو فرزند سالم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حکومت اسلامی و نظام توحیدی که موضوع و محور مدیریت نظام سیاسی آن انسان است با زور و تهدید سلاح نمی توان بشر را مدیریت کرد بلکه باید تعلیم بر اساس الهام از توحید، کتاب، سنت و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد.

وی یادآور شد: هدف تمام ادیان الهی، آسمانی و همه پیامبران بر آموزش، تعلیم، تزکیه و هدایت انسان استوار بوده است، زیرا بشر دارای عقل است و در کنار عقل باید علم، تزکیه، تعلیم و تربیت نیز قرار گیرد.

آیت الله نمازی تاکید کرد: بنابراین اگر بخواهیم جامعه ای صالح و سالم داشته باشید راهی جز تعلیم و تربیت خانواده ها نداریم.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه سالم از خانواده سالم تشکیل می شود و اساس و منشا خانواده سالم ازدواج صحیح است، تصریح کرد: انتخاب همسر با آگاهی و بصیرت است و بر اساس احساسات نفسانی و شهوت نیست.

بگفته وی برای ایجاد سلامت و امنیت جامعه باید به سراغ انسان و خانواده رفت و علم و تجربه نیز این مهم را به اثبات رسانده است.

 

نظر شما :