آیت الله نمازی: تحقق شعار امسال همت و عزم ملی دانشگاهیان را می طلبد

۱۸ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۳ کد : ۳۰۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۱۶
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: برای تحقق یافتن شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، همت و عزم ملی دانشگاهیان لازم است.
آیت الله نمازی: تحقق شعار امسال همت و عزم ملی دانشگاهیان را می طلبد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: برای تحقق یافتن شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، همت و عزم ملی دانشگاهیان لازم است.

آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار  اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با ایشان، ضمن تبریک سال نو، ابراز امیدواری کرد: در پرتو رهنمودها و رهبری آسمانی و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و همت نخبگان در حوزه و دانشگاه، بتوان با سرعت به سوی نقطه هدف حرکت کرد.

وی با بیان اینکه، شناخت موقعیت کلان کشور در منطقه و جهان و تشخیص صحیح ابعاد تاریخی و جغرافیایی کشور و تاثیر آنها بر تصمیم گیری ها، دو بعدی است که دانشگاه نقش مؤثری در روشن ساختن آنها دارد افزود: اگر بخواهیم درست عمل کنیم باید بدانیم کی و کجا هستیم و موقعیت ما کجاست و کجا می خواهیم برویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برای انقلاب و حفظ آن خیلی هزینه شده است تا این امانت به دست ما رسیده است و باید بدانیم که چه کار باید بکنیم. باید نگاه به افق آینده و کلان جهان داشته باشیم.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه مقتضای مدیریت صحیح به عزل و نصب‌های بی‌دلیل نیست خاطر نشان کرد: اینها با مبانی اسلام و مدیریت سازگاری ندارد و اگر می‌خواهیم پرچم اسلام و توحید و مکتب اهل بیت ادامه داشته باشد باید اسلام اصیل و ناب را اجرا کنیم.

وی سعه صدر و تحمل را برای موفقیت در کارها لازم دانست و افزود: حضرت امیر(ع) می‌فرمایند: سعه صدر ابزار ریاست است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه، دانشگاه محل حضور جوانان است اظهار داشت: جوان امانت الهی است و شما مسئولیت دارید که اینها پرورش و رشد یابند و جهانی فکر کنند که این امر هم در خوب درس خواندن آنها و هم برای آینده اسلام و انقلاب مؤثر است.

وی بر خودداری از جناح بازی در دانشگاهها تاکید کرد و افزود: با توجه به فرمایشات امام(ره) که فرمودند: ید واحد باشید، از گروه‌گرایی در دانشگاه دوری شود و با توجه به درایت و بصیرت کامل و فارغ‌ از تحلیل‌های سیاسی جناحی عمل شود که آمریکا از همین اختلافات داخلی سوء استفاده می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تفکرات و اخلاق اساتید  باید به شکل مناسبی مدیریت و راهنمایی شود تا تحت تأثیر شایعات و حرف‌ها قرار نگیرند، کمک کنید دانشگاه آسیب نبیند و از تجربیات همه اساتید استفاده کنید.

 نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان حفظ کرامت استادان و دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: کرامت اساتید و دانشجو بایستی حفظ شود و همسو با تدابیر رهبری حرکت کنید.

آیت الله نمازی با بیان اینکه، ما در عرصه جنگ نابرابر اقتصادی هستیم خاطر نشان کرد: بالابردن تفکر صحیح، خوب فکر کردن و خوب فهمیدن دانشجو ضروری است و باید مدیریت کرد.

در ابتدای این نشست، سرپرست دانشگاه کاشان، ضمن بیان خاطرات خویش از زمان تصدی حضرت آیت‌الله نمازی در سمت دادستانی کل کشور و استفاده جامعه حقوقی از دیدگاههای دقیق فقهی و حقوقی معظم له هنگام صدور آراء وحدت رویه، هدف از این نشست را بهره گیری از دیدگاه های نماینده محترم ولی فقیه برای برنامه‌ریزی های دانشگاه در مباحث مختلف از جمله مسائل فرهنگی  که در کنار مساله اقتصاد که شعار امسال می باشد عنوان کردند.

دکتر عباس زراعت افزود: باعث خرسندی  است که ایشان یکی از محورهای سه گانه فعالیت نماینده ولی فقیه در منطقه، تعالی علم و دانش همراه با اخلاق و فرهنگی در دانشگاههاست که موجب تقدیر جامعه دانشگاهی می باشد.

 


 

 

 

نظر شما :