معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم: اقتصاد مبتنی بر علم، رمز توسعه کشور است

۲۰ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۳ کد : ۳۰۰۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۰
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش و علم، رمز پویایی و توسعه همه جانبه کشور است.
 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش و علم، رمز پویایی و توسعه همه جانبه کشور است.

دکتر سعد الله نصیری قیداری، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی افزود: وزارت علوم وظیفه خود می داند در این مسیر تمام تلاش خود را داشته باشد و برنامه های اقدامی و عملی را  تهیه کند.

وی اظهار داشت: در این راستا رئوس برنامه ها و اقدامات عملی وزارت علوم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی هفته جاری به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شده است.
 


 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب که علم اولویت اول جامعه امروز ماست و اقتصاد نیز باید مبتنی بر دانش و علم باشد، وزارت علوم با همکاری اساتید، فرهیختگان، دانشجویان و فعالان حوزه علم و فناوری در راه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، هدف اجرای برنامه های وزارت علوم را حرکت در مسیر اسناد بالا دستی و اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد و افزود: در این راستا روسای دانشگاه ها باید در این مسیر حرکت کنند.

دکتر نصیری، به برنامه های وزارت علوم اشاره کرد و گفت: وزارت علوم برنامه های متعددی در حوزه آموزش، پژوهش، تجاری سازی علم و تبدیل ایده به فناوری  و سایر موارد دیگر در قانون برنامه پنجم دراسناد بالا دستی مثل طرح جامع نقشه علمی کشور در دست اقدام دارد که امید است با همکاری خود دانشگاهیان و مسئولین وزارت علوم این اهداف تحقق یابد.

 

 

نظر شما :