غرس 40 اصله نهال به مناسبت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان

۱۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۹ کد : ۲۹۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۱
به مناسبت نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان و همزمان با هفته درختکاری 40 اصله نهال در این دانشگاه کاشته شد.
 

به مناسبت نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان و همزمان با هفته درختکاری 40 اصله نهال در این دانشگاه کاشته شد.

کارشناس مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان گفت: در این مراسم انواع درختان زیتون میوه ای و تلخ غرس شد.

مهندس محسن قرآنی نیا اظهار داشت: امسال یک هزار و 250 اصله نهال از نوع زیتون تلخ و میوه ای، سیب درختی، به، کاج مشهدی، گلنار، سرو شیراز و شیشه شو در فضای سبز این دانشگاه  غرس شده و تا پایان سال نیز کاشته می شود.

وی  میزان کل سطح فضای سبز این دانشگاه را 36/5 هکتار ذکر کرد و افزود: سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در این دانشگاه 45 مترمربع است.

وی به 26 هزار متر مربع پروژه در دست اجرا در بخش فضای سبز تا اواخر اردیبهشت سال آینده اشاره کرد و افزود: دو هکتار از این میزان، اجرای پروژه گل محمدی در پژوهشکده اسانسهای طبیعی دانشگاه در شهر قمصر، 3500 متر مربع طراحی و اجرای فضای سبز محوطه خوابگاه امامی، 1500 متر مربع طراحی و اجرای فضای سبز گذرگاه نسیم، 1500 متر مربع طراحی و اجرای فضای سبز بلوارهای خوابگاه احمدی روشن و 200 متر مربع نیز اجرای فضای سبز محوطه خانه رفاهی است.


 وی تعداد گونه های گیاهی استفاده شده در چیدمان طراحی فضای سبز این دانشگاه را 165 گونه گیاهی ذکر کرد و گفت:از بین این گونه گیاهی بیش از 20 گونه گیاه فصلی،بیش از 24 گونه درختچه ای، 40 گونه درختی، 17 گونه گیاه پایا و پوششی، 40 گونه گیاه دارویی و 18 گونه از انواع گونه های مثمر و میوه ای تشکیل می دهد.

وی تولیدات گلخانه ای را از دیگر فعالیت های فضای سبز این دانشگاه ذکر کرد و افزود: تولیدات گلخانه ای و خزنه ای دانشگاه  امسال  معادل 200 میلیون ریال بوده که صرفه جویی قابل توجهی را  به همراه داشته است.

مهندس قرآنی نیا، به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در شش و نیم هکتار از فضای سبز این دانشگاه اشاره کرد و افزود: 4/8 هکتار از فضای سبز دانشگاه نیز تحت پوشش آبیاری قطره ای و 1/7 هکتار نیز  بوسیله آبیاری بارانی انجام می شود.

 

نظر شما :